کد خبر : ۷۲۴۰۲۲
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

دبیر انجمن ایرلاین‌ها خبر داد؛

تهاتر بدهی ایرلاین ها به فرودگاه نجف با پول برق صادراتی ایران

پس از آنکه در دوران احمدی نژاد بدهی ها و مطالبات سایر بخش ها از دولت، با واگذاری نیروگاه های وزارت نیرو به روش رد دیون تهاتر می شد، اکنون نیز گویا با همین روش قرار است بدهی ایرلاین های ایرانی به فرودگاه نجف با پول برق صادراتی ایران به عراق تهاتر شود.

تهاتر بدهی ایرلاین ها به فرودگاه نجف با پول برق صادراتی ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،پس از آنکه در دوران احمدی نژاد بدهی ها و مطالبات سایر بخش ها از دولت، با واگذاری نیروگاه های وزارت نیرو به روش رد دیون تهاتر می شد، اکنون نیز گویا با همین روش قرار است بدهی ایرلاین های ایرانی به فرودگاه نجف با پول برق صادراتی ایران به عراق تهاتر شود.

این درحالی است که اکنون وزارت نیرو خود یکی از بدهکارترین وزارتخانه های کشور است و درآمد حاصل از صادرات برق می تواند بخشی از اعتبارات مورد نیازش را براورده کند.

درهمین زمینه  دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی گفت: در نشستی که با بانک مرکزی داشتیم، قرار شد مطالبات وزارت نیرو از عراق بابت فروش برق به این کشور، با بدهی ایرلاین ها به فرودگاه نجف تهاتر شود.

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به سفر روز دوشنبه هیئت ایرانی متشکل از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و نمایندگان برخی شرکت های هواپیمایی به عراق و دیدار آنها با مسئولان سازمان هواپیمایی این کشور و فرودگاه نجف، در خصوص رسیدگی به وضعیت پروازهای اربعین زوار ایرانی اظهار داشت: در این سفر نمایندگان شرکت های هواپیمایی ایرانی مسائل و مشکلات خود را با مسئولان فرودگاه نجف مطرح کردند.

وی گفت: علی رغم ضعف مدیریتی فرودگاه نجف و مشکلاتی که در سطح مدیریت این فرودگاه وجود دارد، اما به خاطر ارادتی که به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارند برای زائران ایرانی اربعین مشکلی نداریم و پروازها به خوبی انجام می شود؛ در این سفر هماهنگی های لازم انجام شد؛ با این حال عمده ترین دغدغه ای که مسئولان فرودگاه نجف داشتند، بحث بدهی ایرلاین های ایرانی به این فرودگاه بود که قرار است با راهکارهایی، بدهی‌های شرکت های هواپیمایی به فرودگاه های نجف و بغداد را پرداخت کنیم.

دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی یادآور شد: امیدوار بودیم تسهیلات لازم برای زائران اربعین فراهم شده باشد که بررسی های ما نشان می داد این تسهیلات فراهم شده است؛ امیدواریم همانگونه که زائران  در پروازهای رفت، با کمترین تأخیر به نجف و بغداد اعزام شدند، پروازهای برگشت را هم با همین روال به پایان برسانند.

به گفته اسعدی سامانی، میزان تأخیرات پروازهای اربعین شرکت های هواپیمایی ایرانی امسال در مقایسه با سال گذشته کمتر بوده است.

وی با اشاره به حضور هیئت ایرانی به ریاست مرتضی دهقان معاون عملیات پرواز و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری و تعدادی از مدیران دیگر این سازمان و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نشستی با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عراق، گفت: تفاهمنامه جدیدی امضا شد و تعداد پروازهای هفتگی ایران به عراق را که ۹۰ پرواز در هفته است، به ۱۲۰ پرواز در هفته افزایش دادیم. البته درخواست ما انجام پرواز به عراق به صورت نامحدود بود که مورد موافقت عراقی ها قرار نگرفت و فعلا با ۱۲۰ پرواز در هفته موافقت کردند.

این فعال صنفی صنعت هوانوردی افزود: موافقتنامه ای هم در زمینه ترافیک هوایی ایران و عراق و همچنین توافقنامه های دو جانبه دیگری میان دو کشور از جمله تجسس و نجات هوایی به امضا رسید. امیدواریم دو ماه دیگر نشست جدیدی داشته باشیم و برخی موارد که نیاز به بازنگری دارد را بررسی کنیم.

وی درباره نحوه رفع مشکل بدهی شرکت های هواپیمایی ایرانی به فرودگاه نجف تصریح کرد: در این زمینه نشستی با بانک مرکزی داشتیم و قرار شد از محل طلب هایی که وزارت نیروی ایران از عراق بابت فروش برق به این کشور دارد، بتوانیم بدهی هایمان را تهاتر کنیم.

دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه مطالبات وزارت نیرو از عراقی ها بابت فروش برق، از اموال دولتی است اما بدهی های ایرلاین ها به فرودگاه نجف، بدهی های بخش خصوصی است، آیا این توافق، مشکل قانونی ندارد؟، تأکید کرد: در این زمینه قرار است مطالبات ما از محل فروش برق به عراق به صورت دینار و از سوی وزارت نیرو به فرودگاه نجف تعلق گیرد و از سوی دیگر شرکت های هواپیمایی نیز بدهی خود را به وزارت نیرو به صورت ریالی پرداخت کنند.

 

منبع: مهر

کلید واژه :

ایرلاین

،

ایرلاین های بدهکار

،

فرودگاه نجف

،

فرودگاه نجف عراق

،

بدهی برقی عراق به ایران

،

صادرات برق

ثبت نظرات
captcha
آخرین اخبار

بودجه وزارت نیرو در سال 98 چگونه خواهدبود؟

چالش گلستان در استفاده آب شرب برای مصارف غیرشرب

چگونگی تامین مالی صنعت انرژی در شرایط تحریم

فرونشست زخمی عمیق بر دل زمین /سرانه مصرف آب اصلاح شود

قیمت برق باید در بورس انرژی تعیین شود /حجم معاملات برق مطلوب نیست

77 سال سد سازی در ایران

هر کردستانی روزانه 180 لیتر آب مصرف می کند

اینفوگرافی مناطق درگیر تنش آبی تا 2040

تغییرات جدید در مجموعه توانیر

مقصر تاخیر در اجرای قانون رایگان شدن برق مدارس دولتی کیست؟

تنش های آبی ممکن است به نارضایتی منجر شود / راهکارهای مقابله با تنش آبی در کشور

11 پروژه آب و برق در استان گلستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

اعتراض دوباره کارشناسان به انتقال آب خزر / کشور با انتقال آب عمان بیمه می شود

تنها راهکار پایداری منابع آب شرب در قم

سمنان،‌تهدید خفته در فلات مرکزی ایران

خطر وابستگی شدید شبکه های آب به برق در هنگام وقوع زلزله

خطرات انحراف معیار بودجه از اهداف بخش آب

چالش های وزارت نیرو و توانیر برای اصلاح اقتصاد برق در بخش توزیع

چگونگی راه اندازی کارت انرژی

فعالیت ۱۵۵ نیروگاه خانگی خورشیدی در خراسان جنوبی

انتقاد نماینده اصفهان از مماشات وزارت نیرو درباره زاینده رود

گازهای همراه نفت برای تبدیل به برق باید رایگان در اختیار بخش خصوصی قرار گیرند

مشخصات فنی کنتورهای هوشمند ویژه چاه های کشاورزی اعلام شد

تابستان 98 بازهم خاموشی برق خواهیم داشت؟

آب رسانی به 54 روستای شفت آماده تجهیز کارگاه

گام های آخر احیای دریاچه ارومیه برداشته می شود

وام 100 میلیون دلاری بانک جهانی به پاکستان برای تولید برق خورشیدی

قطع آب 10 روستا به دلیل طغیان رودخانه / خط لوله تعمیر شد

باید بپذیریم که تاکنون به نحو مناسب به مدیریت مصرف آب نپرداخته ایم

تبیین نابسامانی‌ در اقتصاد صنعت برق نیازمند تحلیل جریان مالی برق در بودجه وزارت نیرو است

خروج یک واحد نیروگاهی از مدار تولید

23 انتصاب در 21 شرکت آبفا کشور در طول 4 ماه !

پل تلفریک چیست؟

عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی میل نادر در سیستان و بلوچستان آغاز شد

ظرفیت مخازن آب شهری خراسان شمالی بیش از 4 هزار درصد رشد کرد