کد خبر : ۷۲۴۸۶۳
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

مدیرعامل پیشین مپنا خبرداد؛

آمادگی مپنا برای داخلی سازی قطعات برقی خودروهای برقی

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا که پیش از این مدیرعامل این گروه بزرگ را برعهده داشت در سمینار بررسی چالش‌های توسعه خودروهای برقی در ایران، از آمادگی این شرکت برای داخلی سازی قطعات برقی خودروهای برقی در کشور خبرداد

آمادگی مپنا برای داخلی سازی قطعات برقی خودروهای برقی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، سمینار  بررسی چالش‌های توسعه خودروهای برقی در ایران برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر محسن پور سید آقایی معاون محترم شهردار، مهندس قنادان مدیرعامل شرکت تاکسیرانی، مهندس رفان مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا، مهندس فرنیا مدیر فناوری خودروهای سبز و هوشمند ساپیا، مهندس مرجانمهر معاون فناوری پژوهشگاه نیرو، مهندس اسکویی رئیس مرکز توسعه فناوری خودروهای برقی پژوهشگاه نیرو و جمعی از مدیران ارشد و صاحبنظران از شورای شهر و کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری، شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تشکیل شد. 
مهندس مرجانمهر معاون فناوری پژوهشگاه نیرو ضمن تشریح پژوهش ها و اقدامات انجام شده در پژوهشگاه نیرو در راستای توسعه خودورهای برقی، از همکاری این پژوهشگاه با شرکت تاکسیرانی در خصوص راه‌اندازی چند نمونه پایلوت و نصب ایستگاه‌های شارژ در شهر تهران خبر داد. 
وی تأکید کرد: ما در پژوهشگاه نیرو رویکرد بومی‌سازی استفاده از فناوری در کشور را در دستور کار داریم که پارامترهای مختلفی نیز برای آن در نظر گرفته‌ایم. 
او یادآور شد: یکی از مواردی که پژوهشگاه برای آن برنامه دارد خودرو برقی است. پژوهشگاه استفاده از فناوری خودرو برقی و هیبرید را دنبال می‌کند. بحث زیرساخت‌ها و تأمین برق نیز موردنظر پژوهشگاه نیرو می‌باشد. 
مرجانمهر گفت: امیدواریم بتوانیم مدل کسب کار در حوزه خودرو برقی را به صورت پایلوت منطقه‌ای با همکاری سازمان‌های حاضر در جلسه و سایر ذی نفعان راه اندازی کنیم. 
اسکویی رئیس مرکز توسعه فناوری خودرو‌های برقی پژوهشگاه نیرو به فرهنگ سازی در زمینه استفاده از خودروهای برقی، انجام آزمون‌های میدانی برای تاکسی‌های برقی وارداتی و تولید داخل، تامین توان الکتریکی ایستگاه‌های شارژ مورد نیاز و ایستگاه‌های شارژ سریع و تعیین تعرفه فروش برق و راهکارهای بهره برداری به عنوان موارد پیش روی توسعه خودروهای برقی اشاره نمود. 
وی به تامین ایستگاه‌های شارژ، تعامل با شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان جهت تامین خودرو، آماده سازی یک نمونه ایستگاه شارژ کند در مرکز خودور برقی پژوهشگاه نیرو، مذاکره با شرکت توزیع برق تهران در خصوص اخذ مجوز شارژ و تعیین تعرفه در ایستگاه‌های شارژ و . . .به عنوان اقدامات انجام شده از سوی پژوهشگاه نیرو و وزارت نیرو به منظور توسعه خودروهای برقی اشاره نمود و از تعیین 9 مسیر کاندید برای پایلوت تاکسی برق و چند پایانه و بررسی میدانی و نقشه برداری و ارزیابی فنی و مسیر و اعلام مسیر انتخابی و تعامل با شهرداری و اخذ تایید اولیه خبر داد. 
اسکویی استخراج نیازمندی‌ها و چالش‌های مرتبط با شبکه قدرت، ارزیابی از خودرو های برقی با کاربرد تاکسی در شبکه و ناوگان حمل و نقل شهری ، استخراح مدل جایگزین تاکسی فرسوده با خودروهای برقی و همچنین بومی سازی استانداردهای مرتبط را به عنوان اهداف برگزاری این جلسه برشمرد. 
دکتر پورسیدآقایی معاون شهردارگفت: اصل برقی کردن خودروها یکی از ایده‌های اصلی است و در دوره جدید مدیریت شهرداری علاقمندیم که این پروژه شروع شود. وی به مسئله تعرفه برق اشاره کرد و گفت تعرفه باید جوری محاسبه شود که در آخر میزان سوبسیدی که دولت و وزارت نیرو می‌دهد بیشتر از سوبسید بنزین باشد. همچنین تعرفه واردات خودروهای برقی باید در نظر گرفته شود که هم اکنون تعرفه کامل اخذ می‌گردد. وی گفت: نکته بعدی که در مدل کسب و کار خودروهای برقی باید لحاظ شود مسئله عمر باتری است. باتری بنزینی 20 سال عمر دارند. با توجه به اینکه 40 درصد قیمت خودرو برقی قیمت باتری آن است و عمر باتری خودرو برقی 7 الی 8 سال است. بنابراین مسئله عمر باتری، قیمت تعمیر باتری هم باید در نظر گرفته شود. 
مهندس فرنیا مدیر پروژه خودرو برقی در سایپا با اعلام اقدامات 4 ساله شرکت سایپا در حوزه خودرو برقی عنوان کرد: در زمینه خودرو برقی دو طرح پایلوت 5 ساله ارائه شده است و ظرفیت تولید 25 الی 30 هزار دستگاه خودروبرقی در عرض 9 سال وجود دارد که امیدواریم با همکاری وزارت نیرو و صنعت بتوانیم محقق نماییم. 
وی با اشاره به مشوق‌های توسعه خودرو برقی گفت: در خصوص بحث عوارض و ارزش افزوده، مصوبه وجود دارد . همچنین یک سری زیرساخت‌ها درحوزه برنامه‌ریزی و طرح فهام است که خیلی هوشمند انه به این موضوع پرداخته شده است که چگونه شارژ را مدیریت کنیم تا حداقل هزینه و تغییرات را در زیرساخت داشته باشیم و همچنین سرمایه گذاری صبا باتری در بحث تولید باتری‌های لیتیومی از جمله این موارد است. 
مهندس رفان مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا گفت: رویکرد مپنا داخلی سازی است و در حال ساخت قطعات ماشین هستیم ویکی از قطعات موتور بود که طی ده روز گذشته آماده و بعد از تست‌های آزمایشگاهی نصب شده است. ما سعی داریم که از واردات چشم پوشی کنیم. 
وی از پروژه عملیاتی دیگر مپنا در خصوص احداث ایستگاه شارژ fast به همراه ایستگاه Ac و کند و شارژ خانگی و موتور سیکلت خبر داد که با تفاهم نامه و قراداردی که با برج تهران منعقد شده است قرار است بزودی در ورودی غربی برج تهران به زودی افتتاح و عملیاتی شود. 
وی آمادگی و همکاری کامل گروه مپنا برای ساخت و داخلی سازی اجزای برقی خودرو برقی را اعلام نمود.

کلید واژه :

مپنا

،

رفان

،

علی آبادی

،

تولید خودروهای برقی

،

قطعات خودروهای برقی

،

الکترونیک مپنا

،

خودروی برقی

ثبت نظرات
captcha
آخرین اخبار

تاسیسات شبکه برق خوزستان فرسوده است

تکمیل سد بش قارداش در اولویت نیست

مصرف برق در ایلام بالا رفت/ آغاز تغییر ساعت اداری / احتمال خاموشی در استان وجود دارد

قطع برق در بخش های مختلف قم مشکل ساز است

صادرات برق بە اقلیم کردستان عراق بصورت جدی دنبال شود

سدسازی راهکاری برای کنترل سیلاب در لرستان

سایه سنگین خشکسالی در کرمان

تحقق «رونق تولید» در سفر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی

سه روستای بی برق کردستان روشن شدند

آخرین خبرها از طرح شیرین سازی آب خلیج فارس در بوشهر

اصلاحیه اساسنامه شرکت های برق منطقه ای و مدیریت شبکه روی میز شورای نگهبان

امیدها برای احیای دریاچه ارومیه احیا شد

برق مورد نیاز صنایع پیشوا تامین می شود

خسارت 80 میلیون ریالی طوفان به تاسیسات برق پلدختر

علاقمندی کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری در صنعت انرژی های تجدیدپذیر ایران

بهره برداری از سه سد با حضور رئیس جمهور آغاز می شود

ليست تأمين کنندگان تائيد صلاحيت شده تابلوهاي برق و پست‌هاي کمپکت + اسناد

روند کند توسعه پست های فشار قوی + سند

وزارت نیرو بالاخره دست به کار شد !

اتصال الکتریکی، چاشنی مشترک حریق در بازارهای ایران

بحران های آتی سیل برای کشور /حفظ اکوسیستم مقدم بر سدسازی

آخرین توصیه های معاون اردکانیان به مسئولان خوزستانی در آستانه پیک برق

تیرهای اداره برق در بستر رودخانه رباط کریم !

احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها تا آخر هفته

ضرورت ورود همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به فاجعه کارون

احتمال تغییر روش بهره برداری از سدها

درآمد حاصل از فروش برق یک سال نیروگاه، برای بازپرداخت یک قسط هم کافی نیست !

تشنگی شهری در کنار بزرگترین سد خاورمیانه!

چند واحد تولیدی آب و برق و گاز ندارند؟

موافقت سازمان صنایع کوچک وزارت صنعت برای بکارگیری راهکارهای نوآورانه تامین آب

اجرای سیستم فاضلاب فعلا برای خود تهران مشکلی نداشته است، اما...

هزینه برق مصرفی 24 ساعته یک خانواده، پول یک باطری قلمی هم نمی شود !

فرماندار کلات: امکانات لجستیکی برای مقابله با سیل نداریم

سدی که حیات تالاب انزلی را تهدید می کند

ساعات کاری ادارت تغییر می کند