کد خبر : ۷۲۵۰۰۷
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

شرط توسعه خودروهای برقی چیست؟

نتایج تحقیقات جدید در نروژ نشان می دهد که تجهیزات و شبکه برق کشورها باید برای آنکه پاسخگوی افزایش استقبال مشترکان از وسائل نقلیه برقی و الکتریکی باشند، ارتقا داده شوند.

شرط توسعه خودروهای برقی چیست؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

تازه ترین تحقیقات و بررسی های صورت گرفته از سوی محققان و پژوهشگران فعال در صنعت تولید و توزیع برق نشان می دهد که زیرساخت های شبکه برق در نروژ که با استقبال بی نظیر از وسایل نقلیه برقی و الکتریکی توسط مشترکان و شهروندان این کشور مواجه شده است، باید ارتقا داده شود تا بتواند ظرف ۲۰ سال آینده پاسخگوی نیاز و تقاضای جمعیت این کشور و استقبال روز افزون از خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی باشد.

خودروهای الکتریکی انواع و اقسام مختلفی دارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی اشاره کرد. در این میان خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی از محبوبیت بسیار زیادی در نروژ برخوردار شده اند؛ به گونه ای که تازه ترین آمارها حاکی است بالغ بر ۶۰ درصد خودروهای جدید فروخته شده در این کشور به این نوع خاص از وسایل نقلیه تعلق داشته است.

خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می شوند، در مقایسه با مدل های هیبریدی به باتری های قدرتمندتری مجهز شده اند؛ بنابراین مسافت قابل پیمایش آن ها نیز در حالت تمام برقی بیش تر است. همان طور که از نام این گونه خودروها مشخص است، باتری های به کار رفته در آن قابلیت شارژ شدن با برق شهری در منزل یا ایستگاه های شارژ مخصوص این خودروها را دارند.

حالا کارشناسان بر این باورند که علاوه بر تجهیز و ارتقای زیرساخت های مربوط به صنعت برق در نروژ، پیش بینی می شود قبض برق و مبلغ پرداختی مشترکان نیز در آینده با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو خواهد شد؛ چراکه در صورت شارژ خانگی خودروهای پلاگین هیبریدی و همچنین استفاده از ایستگاه های شارژ میان جاده ای، مصرف برق کشور بالا رفته و نیازمند افزایش ظرفیت خواهد بود که همین امر مستلزم سرمایه گذاری های کلان در بخش شبکه تولید و توزیع برق توسط دولت کشورهاست.

یکی از این کارشناسان به گزارشگر رویترز گفت: ارتقای ظرفیت نیروگاه و شبکه های توزیع برق با اینکه بر عهده دولت است اما در نهایت بر دوش مشترکان سنگینی خواهد کرد.

در سال های گذشته، بسیاری از کشورهای جهان از جمله در اروپا به منظور کاهش آلودگی هوا بجای خودروهای بنزینی، از خودروهای دیزلی استفاده می کردند اما پس از آنکه معلوم شد خودروهای دیزلی هم دستکاری شده اند، فروش آنها به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت.

نروژ که یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در شمال اروپاست، به نظر می رسد که خود نمی خواهد از وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی استفاده کند و بجای آن، قصد دارد از خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک حمایت کند تا نقش بسزایی در حفظ محیط زیست و کاهش میزان انتشار آلاینده های به جو کره زمین ایفا کند.

کشور نروژ به منظور گسترش و توسعه صنعت خرید و فروش این خودروهای پاک، با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کرده است.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

 

کلید واژه :

خودرو

،

برقی

،

وزارت نیرو

،

شبکه برق

،

تجهیزات

ثبت نظرات
captcha
آخرین اخبار

محققان دانشگاه امیرکبیر ربات هایی برای پاکسازی مقره های برق ساختند

برخورد کشورهای دنیا با استخراج کنندگان رمزارز چگونه است؟

آخرین وضعیت بهره‌برداری از سدهای ملی در دولت دوازدهم

رفع تنش آبی در 32 شهر خراسان رضوی با مدیریت مصرف

طرح آبرسانی به شهر آمل افتتاح شد

افتتاح و گلنگ‌زنی 76 هزار میلیارد تومان پروژه آب و برق تا پایان امسال/ ثبت 3 رکورد جدید در صنعت برق ایران

وزیر نیرو وارد استان البرز شد

گردش مالی سالانه صنعت برق ۲۳ هزار میلیارد تومان است

ثبت 3 رکورد جدید در صنعت برق ایران/ افتتاح ۲۲۷ پروژه صنعت آب و برق با ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار تا پایان امسال

افزایش 64 درصدی بارش‌ها در گلستان/ ذخیره آبخوان‌های عمیق استان همچنان کاهشی است

فاز دوم نیروگاه تولیدپراکنده 8 مگاواتی میبد یزد به بهره‌برداری رسید

افتتاح ۵۵ پروژه برق‌رسانی استان سمنان در هفته دولت

34 پروژه آبرسانی در 40 روستای خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

آغاز احداث تاسیسات فاضلاب روستاهای شهرستان فلاورجان اصفهان

ترمیم خط انتقال آب 11 روستای اهواز

اطلاعات 60 درصد مشترکان استان تهران ثبت شد

۱۶ مگاوات از نیروگاه مقیاس کوچک انزلی به بهره برداری رسید

داستان بی پایان بیت‌کوین و استخراج ارز مجازی در ایران؛ تعرفه مشکل‌ساز شد!

فقط ۲۵ درصد برق تولیدی به دست مردم می‌رسد

ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور به مرز ۸۵ هزار مگاوات رسید

تنش بین روستاهای تنگستان بر سر آب/ احداث بی رویه «خانه باغ ها» مشکل اصلی بحران آب دلوار

شبکه آب سه منطقه آبادان قطع شد

بهره برداری ۸۶ پروژه توزیع برق در هفته دولت/قبوض کاغذی برق حذف می شود

۶۲ پروژه تامین برق در استان تهران به بهره برداری می رسد

ادامه تشنگی مردم چابهار/ آب در پشت سدها تبخیر می شود

آب نیتراته خدابنده ای ها را مجبور به مهاجرت کرد

تجهیزات فرسوده و قدیمی نیروگاهی مانع تولید و صادرات بیشتر برق

طرح منطقه ویژه انرژی های نو در سربیشه پیگیری می شود

تعویض 27 کیلومتر شبکه فرسوده توزیع آب در روستاهای کاشمر

یادداشت تفاهم ایران و افغانستان امکان تبادل برق را فراهم می‌کند

ایران و افغانستان تفاهم‌نامه همکاری برقی امضا کردند/ مدیرعامل توانیر: قرارداد صادرات برق به افغانستان تمدید شد

اجرای 39 پروژه تامین برق در شهرستان خرمدره زنجان

خطر فرونشست در دشت‌های تهران

حاکمیت بخش انرژی، نیازمند بازتعریف سیاست گذاری ها

استخراج بیت کوین