کد خبر : ۷۲۵۰۰۷
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

شرط توسعه خودروهای برقی چیست؟

نتایج تحقیقات جدید در نروژ نشان می دهد که تجهیزات و شبکه برق کشورها باید برای آنکه پاسخگوی افزایش استقبال مشترکان از وسائل نقلیه برقی و الکتریکی باشند، ارتقا داده شوند.

شرط توسعه خودروهای برقی چیست؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

تازه ترین تحقیقات و بررسی های صورت گرفته از سوی محققان و پژوهشگران فعال در صنعت تولید و توزیع برق نشان می دهد که زیرساخت های شبکه برق در نروژ که با استقبال بی نظیر از وسایل نقلیه برقی و الکتریکی توسط مشترکان و شهروندان این کشور مواجه شده است، باید ارتقا داده شود تا بتواند ظرف ۲۰ سال آینده پاسخگوی نیاز و تقاضای جمعیت این کشور و استقبال روز افزون از خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی باشد.

خودروهای الکتریکی انواع و اقسام مختلفی دارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی اشاره کرد. در این میان خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی از محبوبیت بسیار زیادی در نروژ برخوردار شده اند؛ به گونه ای که تازه ترین آمارها حاکی است بالغ بر ۶۰ درصد خودروهای جدید فروخته شده در این کشور به این نوع خاص از وسایل نقلیه تعلق داشته است.

خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می شوند، در مقایسه با مدل های هیبریدی به باتری های قدرتمندتری مجهز شده اند؛ بنابراین مسافت قابل پیمایش آن ها نیز در حالت تمام برقی بیش تر است. همان طور که از نام این گونه خودروها مشخص است، باتری های به کار رفته در آن قابلیت شارژ شدن با برق شهری در منزل یا ایستگاه های شارژ مخصوص این خودروها را دارند.

حالا کارشناسان بر این باورند که علاوه بر تجهیز و ارتقای زیرساخت های مربوط به صنعت برق در نروژ، پیش بینی می شود قبض برق و مبلغ پرداختی مشترکان نیز در آینده با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو خواهد شد؛ چراکه در صورت شارژ خانگی خودروهای پلاگین هیبریدی و همچنین استفاده از ایستگاه های شارژ میان جاده ای، مصرف برق کشور بالا رفته و نیازمند افزایش ظرفیت خواهد بود که همین امر مستلزم سرمایه گذاری های کلان در بخش شبکه تولید و توزیع برق توسط دولت کشورهاست.

یکی از این کارشناسان به گزارشگر رویترز گفت: ارتقای ظرفیت نیروگاه و شبکه های توزیع برق با اینکه بر عهده دولت است اما در نهایت بر دوش مشترکان سنگینی خواهد کرد.

در سال های گذشته، بسیاری از کشورهای جهان از جمله در اروپا به منظور کاهش آلودگی هوا بجای خودروهای بنزینی، از خودروهای دیزلی استفاده می کردند اما پس از آنکه معلوم شد خودروهای دیزلی هم دستکاری شده اند، فروش آنها به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت.

نروژ که یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در شمال اروپاست، به نظر می رسد که خود نمی خواهد از وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی استفاده کند و بجای آن، قصد دارد از خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک حمایت کند تا نقش بسزایی در حفظ محیط زیست و کاهش میزان انتشار آلاینده های به جو کره زمین ایفا کند.

کشور نروژ به منظور گسترش و توسعه صنعت خرید و فروش این خودروهای پاک، با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کرده است.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

 

کلید واژه :

خودرو

،

برقی

،

وزارت نیرو

،

شبکه برق

،

تجهیزات

ثبت نظرات
captcha
آخرین اخبار

كاهش پيك برق خوزستان در خرداد ماه

وضعيت شبكه برق و تأمين ادوات و تجهيزات مناسب به منظور برق رساني به مناطق مرزي كردستان بررسي شد

افزايش ظرفيت پاسخگويي مركز تماس 121 زنجان به 16 كلاينت

ورود بلوک یک واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی یزد به مدار تولید

نکته مهم، مسئله نظم، ترتیب و زمان بندی و وعده دقیق دادن به مردم است

تولید برق نیروگاه ری از مرز 470 مگاوات گذشت

برخورداری 158 خانوار روستایی در 11 روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق

پایداری شبکه برق در كمال‌آباد استان البرز افزایش یافت

آغاز عملیات نصب لاستیک سد لاستیکی فرح آباد ساری

تسهیل شرایط تهیه اوراق گواهی ظرفیت برای مشترکان صنعت برق

مصرف سوخت نیروگاه‌‌ها با ارتقای راندمان واحدهای حرارتی 20 درصد کاهش یافت

تقدير رهبري از گزارش اولين هاي برقي

راهكار صنعت برق براي احداث تاسيسات جديد در كلانشهرها چیست؟

افتتاح هر دو ماه یک سد مخزنی ملی، هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هر 50 روز یک تصفیه‌خانه آب شهری، افتخارآمیز است

آب شیراز جزو بهترین‌های کشور خواهد شد

دسترسی به آب پایدار در ایران از متوسط جهانی بسیار بالاتر است

افتتاح سد "شرفشاه" شهرستان قصر شيرين

بهره برداری از 2 واحد تصفیه‌خانه فاضلاب شماره2 شیراز

بهره برداری از 6 نیروگاه خورشیدی در استان فارس به‌طور همزمان

آغاز عمليات اجرايي مرحله نخست طرح آبرسانی به کلان‌شهر شیراز

نحوه استفاده از وسایل سرمایشی در تابستان

نصب بیش از 3600 کنتور هوشمند فهام در استان کهگیلویه و بویراحمد

به پایان رسیدن برنامه تعمیر سالانه نیروگاه‌های کشور

افتتاح 10 پروژه صنعت آب و برق در استان‌هاي فارس و كرمانشاه با 1900 ميليارد تومان اعتبار

انفجار در مرکز درمانی "سینا اطهر" ارتباطی با شبکه توزیع برق نداشته است

توسعه زیرساخت‌ها؛ راهکار رفع کمبود منابع آب کشاورزی

از پروژه آبرسانی به ساکنان یک روستا در شهرستان ساری بهره برداری شد

مدیریت ایستگاه برق ملک‌مکان شیراز با بکارگیری ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

همکاری 3۰ مگاواتی صنایع استان فارس در پیک بار سال گذشته

رفع تصرف 57 هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌های استان تهران

احداث 1000 کیلومتر شبکه کابلی در هرمزگان

لزوم رعايت الگوي مصرف بهينه برق و صرفه جويي بيشتر در ساعتهاي اوج بار

اعلام تنفس برای قراردادها توسط وزارت نیرو پذیرفته شد

افتتاح طرح‌های وزارت نیرو به سبک نوین افتخارآمیز و غرورآفرین است

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت مهندسی آب و فاضلاب و سازمان بسیج سازندگی کشور