کد خبر : ۷۲۵۰۰۷
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

شرط توسعه خودروهای برقی چیست؟

نتایج تحقیقات جدید در نروژ نشان می دهد که تجهیزات و شبکه برق کشورها باید برای آنکه پاسخگوی افزایش استقبال مشترکان از وسائل نقلیه برقی و الکتریکی باشند، ارتقا داده شوند.

شرط توسعه خودروهای برقی چیست؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

تازه ترین تحقیقات و بررسی های صورت گرفته از سوی محققان و پژوهشگران فعال در صنعت تولید و توزیع برق نشان می دهد که زیرساخت های شبکه برق در نروژ که با استقبال بی نظیر از وسایل نقلیه برقی و الکتریکی توسط مشترکان و شهروندان این کشور مواجه شده است، باید ارتقا داده شود تا بتواند ظرف ۲۰ سال آینده پاسخگوی نیاز و تقاضای جمعیت این کشور و استقبال روز افزون از خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی باشد.

خودروهای الکتریکی انواع و اقسام مختلفی دارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی اشاره کرد. در این میان خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی از محبوبیت بسیار زیادی در نروژ برخوردار شده اند؛ به گونه ای که تازه ترین آمارها حاکی است بالغ بر ۶۰ درصد خودروهای جدید فروخته شده در این کشور به این نوع خاص از وسایل نقلیه تعلق داشته است.

خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می شوند، در مقایسه با مدل های هیبریدی به باتری های قدرتمندتری مجهز شده اند؛ بنابراین مسافت قابل پیمایش آن ها نیز در حالت تمام برقی بیش تر است. همان طور که از نام این گونه خودروها مشخص است، باتری های به کار رفته در آن قابلیت شارژ شدن با برق شهری در منزل یا ایستگاه های شارژ مخصوص این خودروها را دارند.

حالا کارشناسان بر این باورند که علاوه بر تجهیز و ارتقای زیرساخت های مربوط به صنعت برق در نروژ، پیش بینی می شود قبض برق و مبلغ پرداختی مشترکان نیز در آینده با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو خواهد شد؛ چراکه در صورت شارژ خانگی خودروهای پلاگین هیبریدی و همچنین استفاده از ایستگاه های شارژ میان جاده ای، مصرف برق کشور بالا رفته و نیازمند افزایش ظرفیت خواهد بود که همین امر مستلزم سرمایه گذاری های کلان در بخش شبکه تولید و توزیع برق توسط دولت کشورهاست.

یکی از این کارشناسان به گزارشگر رویترز گفت: ارتقای ظرفیت نیروگاه و شبکه های توزیع برق با اینکه بر عهده دولت است اما در نهایت بر دوش مشترکان سنگینی خواهد کرد.

در سال های گذشته، بسیاری از کشورهای جهان از جمله در اروپا به منظور کاهش آلودگی هوا بجای خودروهای بنزینی، از خودروهای دیزلی استفاده می کردند اما پس از آنکه معلوم شد خودروهای دیزلی هم دستکاری شده اند، فروش آنها به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت.

نروژ که یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در شمال اروپاست، به نظر می رسد که خود نمی خواهد از وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی استفاده کند و بجای آن، قصد دارد از خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک حمایت کند تا نقش بسزایی در حفظ محیط زیست و کاهش میزان انتشار آلاینده های به جو کره زمین ایفا کند.

کشور نروژ به منظور گسترش و توسعه صنعت خرید و فروش این خودروهای پاک، با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کرده است.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

 

کلید واژه :

خودرو

،

برقی

،

وزارت نیرو

،

شبکه برق

،

تجهیزات

ثبت نظرات
captcha
آخرین اخبار

دغدغه هایی که برای مالچ پاشی باید مورد توجه باشد

گرمترین روز سال را سپری می کنیم/ افزايش 1000مگاواتي مصرف برق در روز جاري

تقویت زیرساخت ها نقش موثری در تامین آب پایدار شهرهای استان دارد

جازموریان تنها یک قدم تا خشک شدن فاصله دارد

چهار هزار مگاوات برق در کشور کمبود داریم / برق کشاورزان گچساران 4 ساعت در روز قطع می شود

افتتاح ۵۹ پروژه آب و خاک در مازندران

علت بیابان زایی در استان یزد چیست؟

تصمیمی برای تغییر ساعات اداری در آذربایجان شرقی گرفته نشده است

چهارمحال و بختیاری برنامه ای برای خاموشی در فصل تابستان ندارد

آب شرب اصفهان باید بدون آنتی بیوتیک باشد

طرح بیابان زدایی شمال غرب استان البرز با جدیت اجرا شود

مقتدی صدر: ناتوانی دولت در اصلاح و بهبود وضعیت برق / برق مسؤولان را قطع کنید تا رنج مردم را بفهمند

تغییر ساعت کاری ادارات ۲۲ استان

سیستان و بلوچستان؛ استان قَنات خیز

احداث ۴۲۰۰ متر شبکه فشار متوسط برق در منطقه گردشگری «کهمان»

برخورداری 39 روستای کرمانشاه تا پایان سال جاری از نعمت آب آشامیدنی سالم

کمبود آب شرب در اصفهان

قدیمی ترین فناوری برای استحصال آب؛ رو به زوال

بیابان زایی عامل فروپاشی سرزمین

مبنای محاسبه قبض‌های برق تغییر کرد

در یک قدمی ابلاغ قرارداد موقت تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا هستیم

برنامه قطعی احتمالی برق اعلام شد

طرح های بیابان زدایی در خوزستان غیر علمی و زیان بار است

خسارت ۶۵ میلیاردی سیل به شبکه‎های برق پلدختر

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در کرمانشاه !

مسائل زیست محیطی در پروژه آب شیرین کن بندرعباس جدی گرفته شود

مشکل آب بوشهر با تکمیل پروژه سد ارغون برای 15سال برطرف می شود

با بارندگی های اخیر مشکل آبی استان حل نشده

چالش زیست محیطی انتقال آب خزر به سمنان با فناوری به صفر می رسد

نظر پدر علم کویرشناسی درباره انتقال آب به سمنان

آب تخصیصی به شرب قم کمتر از مصرف شهر است

از تبلیغات زودهنگام یک نماینده برای انتخابات تا وعده آبی و برقی برای بهبهانی ها !

بررسی یک وعده اردکانیان به اپراتورها

تغییر ساعت کاری ادارات و دستگاه های دولتی قطعی شد

پاسخ جهاد کشاورزی اصفهان در خصوص ورود پساب آلوده شیلات به زاینده رود