• امروز : سه شنبه - ۱۰ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 30 January - 2024
2
خانه دسته‌بندی نشده

احتمال افزایش ۳۰ درصدی دریافتی حداقل بگیران در سال آینده

  • کد خبر : 730767
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
احتمال افزایش ۳۰ درصدی دریافتی حداقل بگیران در سال آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، مسعود میرکاظمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید هییئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی جایگاهی برای حفظ ثروت مردم و نسل‌های آینده است  بنابراین در مرحله اول باید در حفظ آن کوشا باشیم تا ارزش آن نه تنها کاهش نیابد بلکه روز به روز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، مسعود میرکاظمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید هییئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی جایگاهی برای حفظ ثروت مردم و نسل‌های آینده است  بنابراین در مرحله اول باید در حفظ آن کوشا باشیم تا ارزش آن نه تنها کاهش نیابد بلکه روز به روز افزایش یابد. این مسئله هم در چارچوب نوع سرمایه‌گذاری‌هایی که صندوق انجام می‌دهد و هم در حجم ورودی که برای آن در نظر گرفته می‌شود، انجام می‌دهیم.

وی افزود، بر این اساس باید  یک پشتیبانی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های پیشران کشور باشد و در کنار آن بتواند پشتیبانی خوبی برای نسل‌های آینده باشد. این موضوعات از جمله ماموریت‌هایی است که هیئت عامل برای صندوق توسعه ملی در نظر گرفته‌اند.

میرکاظمی در پاسخ به سوالی در خصوص بدهی‌های دولت گذشته به صندوق توسعه ملی و امکان تکرار رویکرد دولت گذشته برای استفاده از این صندوق گفت: نگاه دولت قبل این بود که همانطور که پول در شرایط معمول وارد صندوق می‌شود، در شرایط تنگنای اقتصادی می‌تواند از آن برداشت کند.  

در همین راستا برداشت‌هایی نیز از آن انجام شده است. این اقدام هم برای برخی پروژه‌های ملی مانند بحث کنترل آب انجام شده که کار پسندیده‌ای بوده است اما در برخی موارد نیز به عنوان منابعی که ضروریات دولت اقتضا می‌کرده، مجوزهایی دریافت شده است.

به گفته میرکاظمی، آن هزینه‌هایی که با مجوز مقام معظم رهبری دریافت شده در قالب تسهیلات بوده و باید به صندوق توسعه ملی بازگردانده شود. مقرر شده برای مشخص شدن میزان دقیق اعداد و ارقام این تسهیلات هیئت نظارت یک حسابرسی انجام دهد تا بدین ترتیب اعداد این بدهی به صندوق توسعه ملی مشخص شود.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ تلاش شده تا برداشتی از صندوق و همچنین خلق پول انجام نشود. امیدوار هستیم که از این منابع بجز در مواردی که مربوط به پیشرانی اقتصاد و پشتیبانی از پروژه‌هایی که می‌تواند زیرساختی برای توسعه اقتصادی کشور باشد استفاده نشود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  در خصوص استفاده از منابع صندوق در سال جاری گفت: براساس مجوز استفاده ۲۰ درصدی که گرفته شده بود در شش ماهه ابتدایی سال جاری از منابع صندوق توسعه ملی استفاده شده است و ممکن است برای نیم سال دوم نیز نیاز به استفاده از منابع وجود داشته باشد اما برای سال ۱۴۰۱ قطعا به دنبال این هستیم که منابع صندوق را افزایش دهیم.

وی در خصوص رقم الحساب افزایش ۱۰ درصدی افزایش حقوق‌ها برای سال آینده گفت: ما در یک چرخه منفی افزایش حقوق و تورم قرار گرفته‌ایم و به صورت مرتب تورم ایجاد می‌شود، در نتیجه حقوق‌ها را افزایش می‌دهیم و برای آنکه بتوانیم حقوق‌ها را پرداخت کنیم خلق پول انجام می‌دهیم که در نتیجه شاهد رشد پایه پولی، سپس نقدینگی و در نهایت ایجاد تورم هستیم.

این به این معنا است که ۲۰ درصد به حقوق کارمندان اضافه می‌کنیم اما سبب تورم ۵۰ درصدی برای عموم مردم می‌شویم. این چرخه درستی نیست و تلاش براین است که حداقل افزایش را داشته باشیم اما به صورت پله‌کانی. برهمین اساس ممکن است برخی حقوق‌های پایین تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند و کسانی که چندین با افزایش حقوق داشته‌اند کمترین ضریب افزایش را داشته باشند.

این مسئله به معنا این نیست که تمام افراد ۱۰ درصد افزایش حقوق را دریافت میکنند،  بلکه به یک حالت اعتدالی باید برسیم. متاسفانه در پرداخت حقوق‌ها یکسری بی‌نظمی‌هایی وجود دارد و برخی با توجه به مصوباتی که دریافت کردند افزایش حقوق‌های قابل توجهی داشتند و امروز یک کارمند در مقایسه با کارمند دیگر اختلاف حقوق‌های بالایی دارند.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730767

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.