• امروز : سه شنبه - ۱۰ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 30 January - 2024
2
خانه دسته‌بندی نشده

بالاخره گاز به نیروگاه هنگام رسید

  • کد خبر : 730549
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
بالاخره گاز به نیروگاه هنگام رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، نخستین واحد ۳۰۷ مگاواتی گازی نیروگاه هنگام که به نخستین واحد کلاس F دولتی معروف است، دی ماه سال گذشته با شبکه سراسری برق کشور سنکرون شد. این واحد حرارتی که نقش موثری در تأمین برق کشور در ۵ ماه گذشته داشته به علت نرسیدن انشعاب گاز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، نخستین واحد ۳۰۷ مگاواتی گازی نیروگاه هنگام که به نخستین واحد کلاس F دولتی معروف است، دی ماه سال گذشته با شبکه سراسری برق کشور سنکرون شد.

این واحد حرارتی که نقش موثری در تأمین برق کشور در ۵ ماه گذشته داشته به علت نرسیدن انشعاب گاز به نیروگاه هنگام، از دی‌ماه سال قبل با سوخت گازوئیل به مدار بهره برداری وارد شد تا نقش موثر خود در کمک به پایداری شبکه برق کشور را ایفا کند.

بالاخره پس از چندماه تأخیر، خط انشعاب ۳ کیلومتری گاز از خط انتقال اصلی برای نیروگاه هنگام که به علت وجود معارض‌های متعدد به تأخیر افتاده بود، به نیروگاه رسید.

قرار است فردا نخستین واحد ۳۰۷ مگاواتی گازی نیروگاه هنگام که از مجموعه واحدهای جدید الاحداث با راندمان بالای صنعت برق کشور محسوب می‌شود، با سوخت گازطبیعی به تولید خود ادامه دهد و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری، آغاز بهره برداری تجاری از این واحد به صورت رسمی اعلام شود.

پروژه نیروگاه سیکل‌ترکیبی هنگام به‌عنوان نخستین ساختگاه از مجموعه تفاهم‎نامه احداث نیروگاه‎های کلاس F، شامل دو واحد گازی از نوع توربین‌های کلاس F، هر کدام به ظرفیت اسمی ۳۰۷ مگاوات، به همراه یک واحد بخار به ظرفیت اسمی ۲۹۲ مگاوات، در مجموع به میزان ۹۰۶ مگاوات و با میزان بهره‌وری ۵۸ درصد در حالت سیکل‌ ترکیبی است.

کسب دانش و بومی‌سازی و نیز استفاده از توانمندی متخصصان داخلی در نصب و راه‌اندازی نخستین واحد دولتی کلاس  F، ارائه و اجرای طرح توسعه پست نیروگاه موجود جهت جلوگیری از تاخیر راه‌اندازی واحد نخست با پست GIS و نیز عدم توقف روند اجرایی پروژه در شرایط همه­گیری ویروس کرونا با به‌کارگیری و نظارت بر شیوه‌نامه‌های ایمنی و بهداشتی از جمله دستاوردهای این پروژه محسوب می‌شود.

نخستین واحد گازی نیروگاه هنگام نقش موثری در تأمین برق کشور به خصوص پایداری شبکه برق در جنوب کشور در تابستان گرم امسال خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730549

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.