• امروز : شنبه - ۷ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 27 January - 2024
7
خانه دسته‌بندی نشده

طول شبکه برق ایران چقدر است؟

  • کد خبر : 730349
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱:۳۶
طول شبکه برق ایران چقدر است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، از لحظه ای که برق در نیروگاه تولید می شود تا لحظه ای که مصرف کننده با زدن یک کلید از نعمت برق در منزل یا محل کار خود بهره مند می شود، این انرژی الکتریکی از مسیر خطوط انتقال، فوق توزیع و توزیع می گذرد. کشور […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، از لحظه ای که برق در نیروگاه تولید می شود تا لحظه ای که مصرف کننده با زدن یک کلید از نعمت برق در منزل یا محل کار خود بهره مند می شود، این انرژی الکتریکی از مسیر خطوط انتقال، فوق توزیع و توزیع می گذرد.

کشور ایران در زمره کشورهای پیشرو در دارا بودن شبکه سراسری برق در جهان است. طبق آمار رسمی کشور که به روز شده پایان دی ماه سال ۹۹ است، طول شبکه برق کشور در مجموع به ۹۵۰ هزار و ۶۷۷ کیلومتر می رسد که از این رقم، طول شبکه های انتقال و فوق توزیع بالغ بر ۱۲۸ هزار و ۸۷۷ کیلومتر مدار و طول شبکه های توزیع کشور ۸۲۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است.

در مقام مقایسه، طول شبکه برق ایران حدود ۷۵ برابر قطر کره زمین و حدود ۲٫۵ برابر فاصله زمین تا ماه است.

در ابتدای پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷، طول شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور ۱۳ هزار و ۵۶۱ کیلومتر مدار بود که این رقم به میزان ۱۱۵ هزار و ۳۱۶ کیلومتر مدار در ۴۲ سال گذشته افزایش داشته است.

همچنین در پایان سال ۱۳۵۷، طول شبکه توزیع برق کشور ۶۸ هزار و ۲۱۴ کیلومتر بود که این رقم نیز به میزان ۷۵۳ هزار و ۵۸۶ کیلومتر در ۴۲ سال گذشته رشد داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730349

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.