• امروز : دوشنبه - ۹ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 29 January - 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

لایحه جامع آب تا پایان دولت تقدیم مجلس می‌شود

  • کد خبر : 730094
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
لایحه جامع آب تا پایان دولت تقدیم مجلس می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،"رضا اردکانیان" شنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اظهار داشت: ویرایش اول تدوین لایحه جامع آب که پس از تصویب به قانون تبدیل می‌شود، با مشارکت همه دستگاه‌ها، فعالان، دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی انجام شده که حداکثر تا یکی دو هفته آتی این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،"رضا اردکانیان" شنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اظهار داشت: ویرایش اول تدوین لایحه جامع آب که پس از تصویب به قانون تبدیل می‌شود، با مشارکت همه دستگاه‌ها، فعالان، دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی انجام شده که حداکثر تا یکی دو هفته آتی این ویرایش روی وب سایت گذاشته می‌شود.

وی افزود: فراخوانی نیز داده خواهد شد تا همه کسانی هم که در این مشارکت نبودند اگر نظرهایی دارند، ارائه کنند و در همین دولت این لایحه را به مجلس تقدیم می‌کنیم.

وزیر نیرو همچنین درباره طرح آمایش سرزمین گفت: این واقعیت را پذیرفتیم، سازمان برنامه و بودجه هم قول داده تا پایان امسال طرح را ارائه می‌دهند اما ما از اسفند ۹۶ کار خود را شروع کردیم، طرح سازگاری با کم آبی استان‌ها با مشارکت ۵، ۶ وزارتخانه و سازمان مرکزی تدارک دیده شده است.

وی گفت: این طرح برای ۱۲ استان تصویب شده و تا پایان دولت دوازدهم تمام استان‌های کشور طرح مصوب سازگاری با کم‌آبی خواهند داشت.

اردکانیان در عین حال گفت: خوشبختانه موفق شدیم با یک کار کارشناسی وسیع در طول یک سال گذشته و با همکاری نزدیک با سازمان امور اداری و استخدامی کشور، معاونت آب وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب را یکی کرده و ساختار جدید آن را بر اساس مدیریت حوضه آبریز شکل دهیم.

وی گفت: این ساختار روز چهارشنبه تصویب و ابلاغ شد و زمینه‌ای خواهد بود که مشکلات مدیریت آب کشور کمتر خواهد شد.

اردکانیان درباره وضعیت سیل‌بندهای استان‌های گلستان و لرستان گفت: با توجهی که شد و منابع خوبی که در اختیار ما گذاشتند، عملکرد ما در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در لایروبی‌ها، احداث سیل‌بندها و مهندسی رودخانه خیلی بیشتر از گذشته بود.

وزیر نیرو گفت: گزارش هیئت ویژه ریاست جمهوری مرکب از استادان همه دانشگاه‌ها به مسئولیت رییس دانشگاه تهران منتشر و ۱۴ حکم اجرایی توسط رییس جمهوری برای همه دستگاه‌ها برگرفته از این گزارش ابلاغ شد.

امیدواری ما این است که همانطور که رهبر معظم انقلاب از ما خواستند که سیل را به عنوان نفع برای جامعه ببینیم و خسارت نداشته باشد، در شرایط پیش رو که انتظار سیلاب‌ها به دلیل تغییر اقلیم می‌رود، بیشتر بهره‌مند از این منابع آب شیرین باشیم.

وزیر نیرو همچنین در خصوص بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران اظهار داشت: در دولت دوازدهم، ما با ساز و کارهای قانونی که در قوانین بودجه سالیانه برای ما گذاشته‌اند، برای تهاترها و انواع مختلف، ۵۹ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان از بدهی‌های خود به تولید کنندگان غیر دولتی برق، پیمانکاران، مشاوران و تامین کنندگان تجهیزات و همینطور بدهی‌های بانکی را تهاتر کردیم و به همین نسبت هم بدهی ایجاد شد، چرا که این صنعت در حال چرخش است و بدهی بلاوجه نداریم.

وی گفت: اکنون حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بابت مابه‌التفاوت قیمت‌های تمام شده و قیمت تکلیفی بنا به گزارش سازمان حسابرسی از دولت طلبکاریم و بدهکار معتبری هستیم.

 وزیر نیرو همچنین در خصوص پویش #هرهفته_الف_ب_ایران گفت: پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به صورت منظم اجرا شد و با طرح‌هایی که فردا یکشنبه در سی و نهمین هفته پویش در خراسان شمالی و کردستان با بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح می‌شود،  تعداد پروژه‌های پویش به ۲۲۰ پروژه می‌رسد که حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان برای این‌ها هزینه شده است.

​این خبر تکمیل می‌شود…

انتهای پیام/پاون

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730094

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.