• امروز : جمعه - ۶ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 26 January - 2024
3
خانه دسته‌بندی نشده

هشدار در خصوص ادامه روند کنونی مصرف برق

  • کد خبر : 730453
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
هشدار در خصوص ادامه روند کنونی مصرف برق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه هرساله ۱۶ تا ۱۷ درصد از برق  مورد نیاز در ساعت های پیک توسط نیروگاه های برق آبی تامین می شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه امسال به دلیل بارش کم نزولات جوی،  34 درصد از مخازن سدهای نیروگاه های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه هرساله ۱۶ تا ۱۷ درصد از برق  مورد نیاز در ساعت های پیک توسط نیروگاه های برق آبی تامین می شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه امسال به دلیل بارش کم نزولات جوی،  34 درصد از مخازن سدهای نیروگاه های برق آبی را در اختیار نداریم که منجر به کسری حدود ۴ هزار مگاواتی تولید برق در ساعات اوج مصر ف می شود.

رجبی مشهدی با بیان اینکه وزارت نیرو تمام تلاش خود را برای جبران این میزان کمبود برق بکار بسته است، اضافه کرد: در همین خصوص برنامه ای با ۴۵  محور اصلی برای جلوگیری از بروز خاموشی تدوین شده است که البته وزارت نیرو اجرای این برنامه ها را ابتدا از خود شروع و بکارگیری کولرهای گازی و وسایل سرمایشی را از ماه جاری در شرکت های زیرمجموعه خود ممنوع کرده است.

وی درعین حال به مصرف روبه رشد برق اشاره و تاکید کرد: در صورتی که روند کنونی مصرف برق ادامه یابد، ناچار به استفاده از ذخایر آبی سدها برای تولید برق هستیم  که این موضوع می تواند ما را در تابستان به شدت دچار مشکل کند.

سخنگوی صنعت برق شرط اعمال نشدن خاموشی های برنامه ریزی شده را همکاری همه مشترکان دانست و تصریح کرد: تنها  با همکاری مشترکان و رعایت سقف مصرف استانی می توانیم از خاموشی برنامه ریزی شده  رهایی یابیم.

رجبی مشهدی ادامه داد: به همین دلیل از همه مشترکان درخواست می کنیم از هم اکنون نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند.

وی  در خصوص مهمترین دلیل افزایش مصرف برق گفت:  بالاترین میزان مصرف به وسایل سرمایشی تعلق دارد که در این میان سهم کولرهای گازی بیشتر از کولرهای آبی است .

رجبی مشهدی افزود: افزایش بار سرمایشی به دلیل نبود آمادگی لازم برای تحمل این افزایش، ممکن است شبکه را با مشکل روبرو کند.

وی بر ضرورت مدیریت مصرف وسایل سرمایشی از سوی کاربران تاکید کرد و گفت: توصیه می شود مشترکان در ساعت های اوج مصرف که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ است از به کار بردن وسایل پرمصرف تا آنجا که امکان دارد خودداری کرده و درجه کولرگازی خود را بر روی ۲۵ درجه تنظیم کنند.

سخنگوی صنعت برق یاداور شد: این درحالی است که  شرکت های دولتی تنها در صورت تنظیم درجه دما روی ۲۶ درجه، اجازه استفاده از کولرهای گازی را  خواهند داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730453

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.