• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0
خانه دسته‌بندی نشده

وعده علی آبادی برای ارائه “راهکار حل مشکلات برق ایران” در آینده‌ای نزدیک

  • کد خبر : 730683
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
وعده علی آبادی برای ارائه “راهکار حل مشکلات برق ایران” در آینده‌ای نزدیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، عباس علی آبادی، مدیرعامل شرکت گروه مپنا در نشستی خبری اظهار داشت: افزایش بهره‌وری انرژی و کاهش شدت انرژی باید مورد توجه قرار گیرد و باید در زمینه ذخیره‌سازی انرژی در مقیاس صنعتی و خانگی اقدام کنیم؛ در واقع با توجه به مشکلات برقی زمستان پیش رو […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، عباس علی آبادی، مدیرعامل شرکت گروه مپنا در نشستی خبری اظهار داشت: افزایش بهره‌وری انرژی و کاهش شدت انرژی باید مورد توجه قرار گیرد و باید در زمینه ذخیره‌سازی انرژی در مقیاس صنعتی و خانگی اقدام کنیم؛ در واقع با توجه به مشکلات برقی زمستان پیش رو و تابستان آینده، بتوانیم در منازل، مقداری انرژی برق را به صورت ذخیره داشته باشیم.

وی افزود: متأسفانه تلفات زیادی در خصوص کالای با ارزشی به اسم برق داریم که بخشی از این تلفات، تلفات فنی و بخش زیادی از آن در بخش مصرف است.

علی‌آبادی با بیان اینکه "مشکل بروز خاموشی در زمستان محتمل است"، گفت: در زمستان امسال با مشکل تأمین تأمین سوخت نیروگاه‌ها مواجه‌ایم؛ علی‌رغم اینکه کشور سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در زیرساخت‌های انرژی کرده اما باز هم می‌بینیم که با کمبودهایی مواجه هستیم و دلیل آن را باید در دانست که برق را در مقیاس خودش ارزش گذاری نکردیم.

وی ادامه داد: سه راهکار برای حل مشکلات برقی کشور وجود دارد؛ اول آنکه قیمت برق را سریعا اصلاح کنیم که این راهکار در شرایط کنونی کشور امکان‌پذیر نیست؛ راهکار دوم این است که مطابق قانون، مبه‌اتفاوت هزینه‌ها را از طریق منابع ملی و عمومی برای صنعت برق جبران کنیم که این راهکار نیز در وضعیت فعلی امکان‌پذیر نیست؛ اما راهکار سومی وجود دارد که نتیجه سالها کار در صنعت برق به تدوین این راهکاری عملی برای حل مشکلات برق کشور انجامیده و این راهکار را در آینده‌ای نزدیک و پس از استقرار دولت سیزدهم ارائه خواهم داد.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه "توربین MGT-75 که توربینی ۲۳۰ مگاواتی ساخت گروه مپنا و در کلاس F است امروز برای نصب در نیروگاه سهند از محل کارخانه مپنا بارگیری و با تریلرهای مخصوص ارسال شد"، گفت: ایران امروز از نظر توان فنی در صنعت برق جزو کشورهای سرآمد جهان است و می توانیم با توربین‌های ۲۳۰ مگاواتی و ۳۱۰ مگاواتی کلاس F ساخت داخل نیازهای صنعت برق حرارتی کشور را برطرف کنیم.

وی افزود: امروز با صادرات ۳ درصد برق کشور، ۵۰ درصد بودجه برق کشور را تأمین می‌کنیم؛ اگر این مقدار به ۶ درصد برسد، با وجود تمامی مشکلاتت و شرایط فعلی کشور، می توان تمامی نیاز مالی صنعت برق را تأمین کرد و اینکه به محض ایجاد مشکل در تأمین برق، سراغ محدودکردن صادرات برق می‌رویم رویکرد درستی نیست و نگاه به صادرات برق و صادرات خدمات فنی و مهندسی برق، نیازمند بازنگری است.

علی آبادی توسعه تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر را رویکرد مورد توجه گروه مپنا دانست و گفت: در آینده توربین های نسل جدید بادی را رونمایی می‌کنیم که ظرفیتی نزدیک به ۵ مگاوات دارند.

وی ادامه داد: با توجه به مکشلات تأمین سوخت، بهترین راهکار توسعه در بخش حرارتی، تکمیل واحدهای بخار برای تبدیل نیروگاه‌های سیکل ساده به سیکل ترکیبی است.

مدیرعامل گروه مپنا در پاسخ به سوالی در خصوص گزینه پیشنهادی وزارت نیرو گفت: امیدوارم که کابینه دولت سیزدهم هر چه سریعتر تشکیل شده و وزیر نیروی جدید نیز مشغول به کار شوند و ما نیز تمامی طرح‌های خود را برای رفع مشکلات و توسعه کشور به وزیر جدید نیرو ارائه خواهیم داد و من نیز همچون سربازی، به هر طریقی که نیاز باشد آماده خدمت‌گذاری هستیم.

وی افزود: هر کسی که در صندلی وزارت نیرو بنشیند باید بداند که روی سیاست‌های گذشته باید تجدیدنظر کند و طرح‌های جدیدی را به اجرا درآورد؛ مثلا نیروگاه سیریک یک اشتباه بزرگ استراتژیک بود؛ درصت است که روسیه وام می دهد اما این نیروگاه ۱۰ سال دیگر هم برای کشور نیروگاه نخواهد شد و با چه راندمانی و چه قیمتی برای کشور تمام می شود.

علی آبادی با اشاره به اجرای طرح پایلوت استفاده از میعانات گازی در نیروگاه عسلویه گفت: اگر بخواهیم از میعانات گازی در نیروگاه‌های کشور برای جبران کمبود سوخت زمستان استفاده کنیم باید از هم‌اکنون به ایجاد مخازن سقف شناور اقدام کنیم و در این خصوص باید تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730683

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.