• امروز : سه شنبه - ۱۰ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 30 January - 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

کرمان؛ قطب تولید تجهیزات انرژی خورشیدی در آینده نزدیک

  • کد خبر : 730790
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
کرمان؛ قطب تولید تجهیزات انرژی خورشیدی در آینده نزدیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز ۲۹ مهرماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: بیش از ۹۰ درصد مشکلات و چالش های توسعه انرژی خورشیدی در استان کرمان مربوط به خارج از استان است. وی خطاب به مسئولین تاکید کرد: حرکت در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز ۲۹ مهرماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: بیش از ۹۰ درصد مشکلات و چالش های توسعه انرژی خورشیدی در استان کرمان مربوط به خارج از استان است.

وی خطاب به مسئولین تاکید کرد: حرکت در مسیر توسعه انرژی های تجدیدپذیر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به خاموشی های تابستان امسال اظهار کرد: امسال هزینه بسیار زیادی به اقتصاد کشور به دلیل عدم توازن تولید و مصرف برق وارد شد.

وی با تاکید بر لزوم بهینه سازی مصرف برق محصولات تولیدی ادامه داد: در کشور حدود ۶۰۰۰ مگاوات برق از طریق کولرهای آبی می توانیم صرفه جویی کنیم بنابراین با تولید محصولاتی که برق مصرفی در آنها بهینه است، می توانیم انرژی ذخیره کنیم.

پورابراهیمی با انتقاد شدید از عدم وجود مدیریت اقتصاد انرژی در وزارت نیرو تصریح کرد: انرژی باید با عقلانیت مدیریت شود و برای گام برداشتن در این مسیر نیاز به منابع خاص نیست بلکه فقط به تصمیم گیری و اتخاذ راهبرد نیاز دارد.

وی بیان کرد: تراز گاز در کشوری (ایران) که سومین تولیدکننده گاز جهان است، منفی شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که بازار برق و انرژی شفاف را عملیاتی نکنیم، مشکلات پابرجاست. ضمن اینکه در نظر گرفتن مشوق‌ها باعث کاهش مصرف انرژی خواهد شد.

وی با انتقاد از اینکه هیچ رابطه ای بین وزارتخانه‌های نیرو و نفت تعریف نشده، در ادامه با بیان اینکه باید واقعیت ها را بپذیزیم، اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ آغاز تحولات بزرگ در حوزه برق کشور خواهد بود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد: به زودی بزرگترین شهرک تولید تجهیزات نیروگاهی تجدیدپذیر برای اولین بار در کشور در استان کرمان راه اندازی می شود و حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری مستقیم در استان کرمان در حال انجام است و مجوزهای آن صادر شده و فرایند تولید آن از ماه های آینده آغاز می شود.

وی افزود: استان کرمان را به زودی به قطب تولید و نصب تجهیزات حوزه انرژی های تجدیدپذیر کشور تبدیل خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ایسنا

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.