• امروز : دوشنبه - ۹ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 29 January - 2024
3
خانه دسته‌بندی نشده

امکان ارتقای راندمان نیروگاه های حرارتی به ۶۰ درصد با نصب توربین ملی

  • کد خبر : 730291
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
امکان ارتقای راندمان نیروگاه های حرارتی به ۶۰ درصد با نصب توربین ملی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا در مراسم امضای قرارداد ساخت نیروگاه جدید بعثت تهران با استفاده از توربین ملی MGT-75، اظهار داشت: توربین گازی یکی از افتخارآمیزترین تولیدات بشر است که بیشترین خدمت را به ما می کند، در هواپیماها، کشتی ها و تولید برق از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا در مراسم امضای قرارداد ساخت نیروگاه جدید بعثت تهران با استفاده از توربین ملی MGT-75، اظهار داشت: توربین گازی یکی از افتخارآمیزترین تولیدات بشر است که بیشترین خدمت را به ما می کند، در هواپیماها، کشتی ها و تولید برق از جمله ماشین هایی که نیروی رانش را تامین می کند، توربین ها هستند و ما امروز اعلام می کنیم که کشورمان در این زمینه دارای فناوری است.

وی افزود: توربین ملی MGT-75 که نخستین نمونه آن در نیروگاه جدید بعثت تهران نصب خواهد شد، متناسب با نیاز کشور و برای توسعه آینده و ارتقای صنعت برق کشور تولید شده و این توربین ماشینی نیست که به صورت اتفاقی تولید شده باشد بلکه طراحی برای آن صورت گرفته و برای جایگزین کردن توربین های فعلی در درازمدت در نظر گرفته شده است.

علی آبادی خاطرنشان کرد: هدف افزایش راندمان نیروگاه های سیکل ترکیبی به ۶۰ درصد بوده و از این جهت اقدام بسیار مهمی است؛ علاوه بر این از نظر ابعاد این توربین به گونه ای طراحی شده که وضعیت شبکه ما را به هم نزند ضمن اینکه افزایش توان به اندازه ای خواهیم داشت که شبکه بتواند آن را جذب کند.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه "مهمترین ویژگی این توربین قابلیت مصرف هیدورژن است"، گفت: با توجه به اینکه این توربین در شهر تهران نصب می شود و حساسیت مسائل زیست محیطی به ویژه در تهران بسیار زیاد است، این توربین استعداد این را دارد که هیدروژن بسوزاند و خروجی محصولات احتراق آن گازهای گلخانه ای نباشد و بخار آب تولید کند که این مسئله می تواند تاثیر مثبتی در زمینه محیط زیست شهر تهران داشته باشد.

وی ادامه داد: این محصول داخلی بوده و با توجه به اینکه گردش مالی آن داخلی است قطعا ارزانتر از مدل خارجی است و برای کشور ارز آوری نیز به همراه خواهد داشت و به زودی این توربین را در بازار جهانی عرضه خواهیم کرد و بی شک استقبال خوبی از آن خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما تا به امروز یکی از صادر کنندگان توربین به دنیا هستیم و از این محل ارز آوری داریم اظهار کرد: این اولین نمونه ای است که قرارداد آن امضاء شده و مطمئن هستیم در مقیاس ملی در خیلی از جاها از این توربین استفاده می کنیم.

علی آبادی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر از این توربین در کشورهای عراق و سوریه استفاده می شود گفت: در حال حاضر در عراق از توربین MGT-70 استفاده می کنیم و وضعیت سوخت در عراق اقتضا می کند که از این توربین که پایداری ایجاد می کند استفاده کنیم که تاکنون نیز رکورد خوبی از خود بر جای گذاشته است اما از توربین MGT-75 بعد از این در نقاط دیگر دنیا استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه مپنا در خصوص مصرف آب این توربین گفت: یکی از ویژگی های نیروگاه های جدید نسبت به نیروگاه های قدیم مصرف آب بسیار کم است. به گونه ای که مصرف آب این نیروگاه ها به یک دهم کاهش می یابد و قصد داریم این عدد را نیز بیش از این کاهش دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730291

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.