• امروز : چهارشنبه - ۱۱ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 31 January - 2024
4
خانه دسته‌بندی نشده

راندمان ۲۲ درصدی نیروگاه ری به ۵۵ درصد می رسد/ آغاز نوسازی نیروگاه بعد از پیک ۱۴۰۰

  • کد خبر : 730517
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
راندمان ۲۲ درصدی نیروگاه ری به ۵۵ درصد می رسد/ آغاز نوسازی نیروگاه بعد از پیک ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،حمید بادرستانی مدیرعامل نیروگاه ری در نشستی خبری اظهار داشت: زمانی که در سال ۱۳۵۵ نیروگاه ری به بهره برداری رسید، ظرفیت برق در کل کشور ۵۰۰۰ مگاوات بود که ظرفیت ۱۰۰۰ مگاواتی نیروگاه ری، ۲۰ درصد ظرفیت کل برق در کشور بود. وی افزود: در آن زمان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،حمید بادرستانی مدیرعامل نیروگاه ری در نشستی خبری اظهار داشت: زمانی که در سال ۱۳۵۵ نیروگاه ری به بهره برداری رسید، ظرفیت برق در کل کشور ۵۰۰۰ مگاوات بود که ظرفیت ۱۰۰۰ مگاواتی نیروگاه ری، ۲۰ درصد ظرفیت کل برق در کشور بود.

وی افزود: در آن زمان ۴۴ واحد در نیروگاه ری نصب شده بود که در سالهای بعد، بنا بر صلاحدید مدیران وقت صنعت برق کشور، واحدهای متعددی از نیروگاه ری به سایر نقاط کشور انتقال داده شد و اکنون که ۴۵ سال از عمر نیروگاه گذشته است، ۲۱ واحد با ظرفیت نصب شده ۸۰۰۰ مگاوات در این نیروگاه فعال است.

بادرستانی با بیان اینکه "ظرفیت عملی تولید برق نیروگاه ری با توجه به شرایط گرمای هوای سال جاری حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات است"، گفت: هم اکنون که ۲ واحد نیروگاه در مدار بهره برداری نیست و درحال تعمیرات دوره ای است، تولید لحظه ای برق در نیروگاه ری ۴۲۰ مگاوات است و با بازگشت این دو واحد به مدار بهره برداری تا دو یا سه هفته آینده، تولید عملی برق این نیروگاه به بیش از ۵۰۰ مگاوات می رسد.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ درصد برق مصرفی تهران در نیروگاه ری تولید می شود و به عبارتی، به اندازه ۲ ساعت از ۲۴ ساعت شبانه روز برق مورد نیاز شهروندان تهرانی در این نیروگاه به تولید می رسد.

مدیرعامل نیروگاه ری در خصوص نوسازی نیروگاه ری تصریح کرد: در این خصوص اقداماتی انجام شده به طوری که قبل از ورود ترامپ، قرارداد نوسازی نیروگاه با یکی از شرکت‌های خارجی منعقد شد اما به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد این کار پیش نرفت، اما اکنون طرح بحث توسعه نیروگاه مجددا مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: از سال قبل نوسازی پست نیروگاه مورد توجه قرار داده شد و علاوه بر این بعد از پیک نوسازی واحدها نیز آغاز خواهد شد.

بادرستانی با بیان اینکه "نوسازی نیروگاه و از مدار خارج شده واحدهای نیروگاه باید به تدریج انجام شود"، گفت: در حال حاضر راندمان فعلی نیروگاه ۲۲ درصد است که اگر نوسازی انجام شود این رقم به ۵۵ درصد می‌رسد و بدین ترتیب ظرفیت تولید برق نیروگاه به ۱۰۷۰ مگاوات خواهید رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730517

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.