• امروز : دوشنبه - ۹ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 29 January - 2024
4
خانه دسته‌بندی نشده

طول شبکه توزیع برق کشور دو برابر فاصله زمین تا ماه است

  • کد خبر : 730161
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰:۱۱
طول شبکه توزیع برق کشور دو برابر فاصله زمین تا ماه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، شبکه توزیع برق که همچون مویرگ های بدن که خون را از پالایشگاه قلب به تک تک اعضا و حتی سلول های بدن می رسانند، برق تولیدی در نیروگاه را پس از انتقال، بین تک تک خانه های مردم توزیع می کند. در حالی که در سال […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، شبکه توزیع برق که همچون مویرگ های بدن که خون را از پالایشگاه قلب به تک تک اعضا و حتی سلول های بدن می رسانند، برق تولیدی در نیروگاه را پس از انتقال، بین تک تک خانه های مردم توزیع می کند.

در حالی که در سال ۱۳۵۷ تنها ۶۸ هزار و ۲۱۴ کیلومتر شبکه توزیع برق در سراسر کشور یا بهتر بگوییم فقط در شهرهای بزرگ داشتیم، در پایان دی ماه سال جاری، این رقم به ۸۲۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر رسیده است.

برای آنکه برداشت بهتری از این رقم داشته باشیم آنرا با فاصله زمین تا ماه مقایسه می کنیم. فاصله بین زمین تا ماه برابر با ۳۸۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر است. در واقع طول شبکه توزیع برق کشور بیش از دو برابر فاصله زمین تا ماه است.

کمتر کشوری در جهان چنین شبکه توزیع برق گسترده ای دارد که حتی در دورترین روستاها نیز گسترده شده است و آنچه بیشتر مایه مباهات بوده، این است که سالهاست توسعه، تعمیرات و نگهداری شبکه توزیع برق کشور در تمامی شهرها و روستاها به دست توانمند متخصصان ایرانی صنعت برق کشورمان در حال انجام است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730161

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.