• امروز : شنبه - ۱۲ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
0
خانه دسته‌بندی نشده

” خاموشی صفر ” در یکی از گرم ترین جمعه های سال

  • کد خبر : 730613
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
” خاموشی صفر ” در یکی از گرم ترین جمعه های سال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، بروز خاموشی های متعدد در هفته ای که گذشت ناشی از عوامل متعددی بود. مهمترین عامل، افزایش افسارگسیخته مصرف برق در پی افزایش کم سابقه گرمای هوا در شرایطی بود که در بخش تولید برق همه ظرفیت ممکن به مدار بهره برداری آمده بود. عامل مهم دیگر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، بروز خاموشی های متعدد در هفته ای که گذشت ناشی از عوامل متعددی بود.

مهمترین عامل، افزایش افسارگسیخته مصرف برق در پی افزایش کم سابقه گرمای هوا در شرایطی بود که در بخش تولید برق همه ظرفیت ممکن به مدار بهره برداری آمده بود.

عامل مهم دیگر در افزایش تعداد خاموشی ها، از مدار خارج شدن برخی واحدهای نیروگاهی در روزهای اخیر و بروز اشکالات فنی در بخشی از شبکه فوق توزیع و توزیع برق بود که تعداد زیادی از کارکنان و متخصصان صنعت برق کشور را برای بازگرداندن شرایط به حالت عادی، درگیر کرد.

از عصر روز گذشته تا عصر روز جمعه (۲۴ ساعت گذشته) با وجود ادامه گرمای گسترده هوا در نقاط مختلف کشور، شبکه برق در حالت پایدار بوده و هیچ خاموشی در کشور نداشتیم.

محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر در این خصوص اظهار داشت: امروز مصرف برق مشترکان به ۵۰ هزارمگاوات رسید که نسبت به جمعه هفته گذشته، شاهد کاهش چهار هزار مگاواتی در مصرف هستیم؛ این میزان کاهش با همکاری مشترکان بزرگ صنعتی و مردم رخ داده است.

وی افزود: این روند شرایطی را به وجود آورد که شامگاه گذشته و در روز جاری شاهد هیچ خاموشی در کشور نبودیم و از سوی دیگر با توجه به تامین برق مشترکان از طریق نیروگاه های حرارتی، برداشت از سدهای نیروگاه های برق آبی نیز کاهش پیدا کرده است.

متولی زاده با بیان اینکه "شبکه های برقی کشور بالغ بر یک میلیون کیلومتر هستند که همواره در مرز آسیب قرار دارند"، گفت: در صورت بروز آسیب در شبکه های برق، به سرعت ترمیم می شوند و خاموشی های ناشی از خرابی کوتاه هستند.

مدیرعامل شرکت توانیر به افزایش دما در هفته آینده اشاره کرد و گفت: ظرفیت نیروگاه های حرارتی و برق آبی حدود ۵۴ هزار مگاوات است و در صورتی که مشترکان همکاری لازم در مصرف بهینه داشته باشند، از مشکلات هفته آینده به سهولت عبور خواهیم کرد و شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

وی افزود: خاموشی مشکل بزرگی است که راه حل ساده ای دارد که با توجه به اینکه ۴۰ درصد برق مصرفی متعلق به وسایل سرمایشی است؛ کاهش کولرهای روشن، تنظیم درجه مناسب و استفاده از دورکند می توانند در کاهش مصرف تاثیر به‌سزایی داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730613

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.