• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق توسط گروه مپنا

  • کد خبر : 751059
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق توسط گروه مپنا
بررسی وضعیت افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور نشان می‌دهد که فقط ۱۰ هزار و ۷۴ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط گروه مپنا در حال احداث است.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۱ به رقم ۱۱ هزار مگاواتی رسید و پیش بینی می شود با ثبت پیک مصرف ۷۲ هزار مگاواتی در تابستان ۱۴۰۲، شاهد رشد ناترازی برق در سال‌ آینده باشیم.

یکی از راهکارهای اصلی کاهش ناترازی (کسری) برق در روزهای اوج مصرف تابستان، افزایش ظرفیت نیروگاهی است. اگرچه وعده افزایش ۶ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی در سال اول دولت دوازدهم محقق نشد، اما با افزایش حدود ۴۰۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید، کارنامه قابل قبولی برای دولت سیزدهم در تکمیل طرح‌های نیمه تمام نیروگاهی در سال اول فعالیت دولت به ثبت رسید.

در ادامه این فعالیت‌ها، دولت برنامه افزایش ۷ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور را برای سال دوم فعالیت خود در دستور کار قرار داده است و در این راستا، یک‌به‌یک شاهد بهره برداری از واحدهای جدید نیروگاهی در سفرهای مختلف رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت هستیم.

یکی از نکات مهمی که در بحث افزایش ظرفیت نیروگاهی اهمیت دارد، خودکفایی کشور در این مسئله است. متخصصان ایرانی بدون اتکا به توان یا تجهیزات خارجی، با استفاده ۱۰۰ درصدی از توان داخلی اقدام به طراحی، مهندسی، اجرا و نگهداری نیروگاه‌های جدید می‌کنند و در این راستا از تجهیزات ساخت داخل بهره می‌برند.

گروه مپنا به عنوان برند نیروگاه‌سازی ایران، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون مجموعا ۲هزار و ۸۵۶ مگاوات  ظرفیت جدید تولید برق وارد مدار کشور کرده و برآوردها نشان می‌دهد که حدود ۱۸۳ مگاوات دیگر توسط این گروه تا پایان سال وارد مدار بهره برداری شود.

همچنین موضوع تعداد و میزان ظرفیت پروژه‌های در دست اجرا با درصدهای مختلف پیشرفت فیزیکی، در راستای تکمیل و تحقق اهداف افزایش ظرفیت نیروگاهی بسیار حائز اهمیت است که هم‌اکنون ساخت۶۴ واحد نیروگاهی به مجموع ظرفیت ۱۰هزار و ۷۴ مگاوات توسط گروه مپنا در دست انجام است.

همچنین ۶۵ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۴هزار و ۸۴۲ مگاوات برای اجرا به این گروه ابلاغ شده و در انتظار تحقق شرایط مناسب برای شروع پروژه هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=751059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.