• امروز : دوشنبه - ۹ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 29 January - 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

استاندارد ایمنی مبدل‌های توان برای سامانه‌های قدرت فتوولتائیک تدوین می‌شود

  • کد خبر : 730366
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
استاندارد ایمنی مبدل‌های توان برای سامانه‌های قدرت فتوولتائیک تدوین می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، "محمد اکبری سیار" با بیان اینکه تدوین ۵۵ استاندارد در حوزه انرژی‌های خورشیدی فتوولتائیک اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر جلسات کارگروه‌های تخصصی کمیته استانداردهای تجدیدپذیر برای تدوین استاندارد "ایمنی مبدل‌های توان برای استفاده در سامانه‌های قدرت فتوولتائیک (اینورتر)" در حال برگزاری است. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، "محمد اکبری سیار" با بیان اینکه تدوین ۵۵ استاندارد در حوزه انرژی‌های خورشیدی فتوولتائیک اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر جلسات کارگروه‌های تخصصی کمیته استانداردهای تجدیدپذیر برای تدوین استاندارد "ایمنی مبدل‌های توان برای استفاده در سامانه‌های قدرت فتوولتائیک (اینورتر)" در حال برگزاری است.

وی هدف از تدوین این استاندارد را که بخشی از استاندارد بین‌المللی IEC62109 است را ارائه ویژگی‌های تجهیزات تبدیل توان عنوان کرد و افزود: این استاندارد کمینه الزامات طراحی و ساخت این تجهیزات را برای حفاظت در برابر خطرات شوک الکتریکی، انرژی و آتش‌سوزی تعیین می‌کند.

شایان ذکر است، مبدل‌های توان یا اینورترها یکی از مهم‌ترین اجزای سامانه‌های خورشیدی فتوولتائیک هستند که علاوه بر عملکرد توان مسئولیت مدیریت این سامانه را نیز بر عهده دارند.

انتهای پیام/پاون

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730366

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.