• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

بازگشت دلار به کانال ۳۸ هزار تومان/ دلار ۳۵ هزار تومانی در راه است؟

  • کد خبر : 750942
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
بازگشت دلار به کانال ۳۸ هزار تومان/ دلار ۳۵ هزار تومانی در راه است؟
همزمان با آغاز کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز از ساعتی قبل دلار در بازار آزاد وارد کانال ۳۸ هزار و دلار توافقی وارد کانال ۳۴ هزار تومان شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، قیمت دلار که در روزهای گذشته سیر صعودی را طی می کرد از ساعتی قبل عقب نشینی کرده و به کانال ۳۸ هزار تومان بازگشته است.

قیمت دلار توافقی نیز که در چند روز اخیر در کانال ۳۶ هزار تومان معامله می شد امروز (سه شنبه) به کانال ۳۴ هزار تومان بازگشته است. هم اکنون در بازار توافقی قیمت فروش دلار ۳۴ هزار و ۴۲۸ تومان درج شده است.

قیمت دلار در بازار آزاد و معاملات فردایی یک کانال به عقب برگشته و هم اکنون دلار در خیابان فردوسی در میانه کانال ۳۸ هزار تومان معامله می شود این درحالی است که صبح امروز دلار در میانه کانال ۳۹ هزار تومان خرید و فروش می شد.

فعالان بازار ارز قبلا پیش بینی کرده بودند که افزایش قیمت ها در بازار ارز احتمالاً خیلی دوام نخواهد داشت و دلار به کانال ۳۵ هزار تومان باز می گردد.

بانک مرکزی نیز با تأکید براینکه مشکلی در تأمین ارز وجود ندارد، اعلام‌کرده: در هفته‌های اخیر بازار ارز به‌طور عمده متاثر از انتشار برخی اخبار و شایعات غیرواقعی با نوساناتی مواجه شده است.

امروز هم احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه، نوسانات ارزی که در آبان ماه و آذرماه شاهد آن بودیم با بنیان‌های بازار ارزی کشور، یعنی منابع و مصارف ارزی و همچنین با بنیان‌های اقتصادی کشور یعنی همان کنترل نقدینگی و سایر مولفه‌های اقتصادی سازگار نیست، گفت:‌آقای رییس جمهور و ستاد اقتصادی دولت هم به طور جد از بانک مرکزی خواستند که بی‌ثباتی‌های بازار ارز را مهار کند.

وی افزود، بانک مرکزی هم ایده مدیریت ارزی و هم تیم مدیریتی ارزی خود را تغییر داد و امیدواریم با تغییرات به وجود آمده در ایده‌ها و تیم مدیریتی ارزی بانک مرکزی، شاهد ثبات در این بازار باشیم.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=750942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.