• امروز : پنج شنبه - ۵ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 25 January - 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

تصفیه‌خانه فیروز بهرام ۱۹۰ میلیون مترمکعب فاضلاب را از سطح تهران جمع‌آوری می‌کند

  • کد خبر : 730312
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
تصفیه‌خانه فیروز بهرام ۱۹۰ میلیون مترمکعب فاضلاب را از سطح تهران جمع‌آوری می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،"محمدرضا بختیاری" افزود: این پروژه عظیم که دومین تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب کشور محسوب می‌شود، شامل سه سامانه شبکه، تونل و تصفیه‌خانه است که با ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت تهران را زیر پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب می‌برد. به گفته […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،"محمدرضا بختیاری" افزود: این پروژه عظیم که دومین تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب کشور محسوب می‌شود، شامل سه سامانه شبکه، تونل و تصفیه‌خانه است که با ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت تهران را زیر پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب می‌برد.

به گفته بختیاری، در این پروژه ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی فاضلاب به طول ۱۲ کیلومتر در بالادست تونل اجرا شده است.

بختیاری قابلیت همزمان تصفیه فاضلاب و حذف آلاینده‌ها، فسفات و نیتروژن را از جمله امتیازهای این طرح دانست که امکان استفاده همزمان در صنعت و کشاورزی را فراهم می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان تهران درباره سایر ابعاد مثبت این پروژه گفت: ظرف چند ماه آینده ۱۳۰ حلقه چاه آب (معادل حجم سد لتیان) را به نفع سفره‌های زیرمینی آب از مدار خارج خواهیم کرد.

همزمان با آئین افتتاح بهره‌برداری دومین تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب کشور، فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس نیز وارد مدار بهره‌برداری شد.

مدیرعامل آبفای استان تهران در این باره گفت: گرچه تصفیه‌‌خانه فاضلاب پردیس به لحاظ ابعاد با تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران قابل مقایسه نیست، اما به لحاظ ویژگی‌های خاص شهر پردیس و این‌که در حوضه رودخانه جاجرود واقع شده است، سهم زیادی در ارتقای کیفی منابع سطحی آب خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730312

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.