• امروز : سه شنبه - ۱۰ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 30 January - 2024
2
خانه دسته‌بندی نشده

حمله تروریستی به دکل‌های برق در کربلا

  • کد خبر : 730666
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
حمله تروریستی به دکل‌های برق در کربلا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، امروز پنجشنبه وزارت برق عراق اعلام کرد که خطوط انتقال برق درنتیجه یک عملیات خرابکارانه و انفجاری که به دو دکل برق در استان کربلا آسیب رسانده است دچار مشکل شد. در این بیانیه آمده است، در حمله تروریستی که ساعت ۴ صبح امروز پنجشنبه ۱۲ آگوست […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، امروز پنجشنبه وزارت برق عراق اعلام کرد که خطوط انتقال برق درنتیجه یک عملیات خرابکارانه و انفجاری که به دو دکل برق در استان کربلا آسیب رسانده است دچار مشکل شد.

در این بیانیه آمده است، در حمله تروریستی که ساعت ۴ صبح امروز پنجشنبه ۱۲ آگوست انجام شد دو دکل برق در شمال و شرق کربلا مورد هدف قرار گرفتند و فعالیت خطوط انتقال انرژی آنها متوقف شده است.

وزارت برق عراق افزود، ما بارها تاکید کرده‌ایم اتفاقاتی که می‌افتد از مرحله شرایط اضطراری و فوری خارج شده و تبدیل به یک جنگ علنی شده است.

وزارت برق عراق روز سه شنبه از آسیب دیدن ۹ دکل برق در استان های کرکوک و صلاح الدین بر اثر اقدامات خرابکارانه خبر داد.

این وزارتخانه همچنین دیروز از حمله تروریستی به خط انتقال برق کرکوک – منصوریه خبر داد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز از تهیه طرحی با هماهنگی وزارت نیروی این کشور برای تأمین امنیت دکل های برق خبر داد و اعلام کرد شماری از عوامل حمله به دکل های فوق بازداشت شدند.

در هفته‌های اخیر حملات به نیروگاه‌های فراوری و دکل‌های انتقال برق به مناطق مختلف عراق افزایش یافته و باعث قطع مکرر برق شده است.

اخیرا تروریست‌های تکفیری داعش ۷ دکل برق در استان کرکوک را هدف قرار داده و آنها را منهدم ساختند. بدین ترتیب، شمار دکل‌های برق تخریب شده در طول هفته گذشته در استان‌های نینوا، کرکوک و صلاح الدین به ۲۷ دکل رسیده است.

پیشتر هم جنبش «کتائب حزب الله» عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق اطلاعاتی که ما به دست آورده‌ایم عربستان سعودی در عملیات تخریب دکل‌های برق عراق دست دارد.

حزب الله عراق در بیانیه مذکور تصریح کرده است: هدف عربستان سعودی از عملیات تخریب دکل‌های برق عراق، ایجاد هرج و مرج در این کشور است. در واقع، سعودی‌ها به دنبال احیای داعش در عراق هستند.

انتهای پیام/ پایگاه خبری السومریه

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730666

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.