• امروز : چهارشنبه - ۳ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 July - 2024
5

رشد ۴۳ درصدی واردات برق به ایران

  • کد خبر : 750985
  • ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
رشد ۴۳ درصدی واردات برق به ایران
میزان واردات برق ایران در 9 ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشدی 43.3 درصدی و میزان صادرات برق ایران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهشی 9.1 درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، بررسی آمار ۹ ماهه صنعت برق کشور حاکی از این است که از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۳ میلیارد و ۸۴ میلیون کیلووات ساعت واردات برق از کشورهای همسایه داشتیم.

در این مدت، میزان صادرات برق ایران به کشورهای همسایه، در مجموع به ۳ میلیارد و ۶۸۷ میلیون کیلووات ساعت رسید و مقایسه این رقم با میزان واردات برق در همین بازه زمانی، نشان از مثبت بودن تراز تجاری برق و پیشی گرفتن حجم صادرات از واردات برق دارد.

ایران با تمامی کشورهای همسایه که مرز خاکی دارد، امکان تبادل انرژی الکتریکی داشته و در مواقع نیاز، به واردات برق و در بقیه سال به صادرات برق اقدام می‌کند. برقراری ارتباط الکتریکی با کشورهای همسایه که مرزهای آبی داریم، به‌خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در دستور کار قرار گرفته و مذاکراتی در این زمینه برای اتصال زیردریایی شبکه برق ایران با کشورهایی چون قطر و عمان انجام شده است.

میزان واردات برق ایران در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشدی ۴۳٫۳ درصدی و میزان صادرات برق ایران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهشی ۹٫۱ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=750985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 5
  1. ایران که قرار بود تأمین کننده گاز و برق منطقه باشه، داره تبدیل به واردکننده انرژی میشه، این دستاورد رو مدیون دولت دوازدهم هستیم یا سیزدهم؟؟؟؟

  2. رشد واردات برق و کاهش صادرات برق به معنای وابستگی بیشتر به برق هست، یعنی در سالهای آینده نیز با ناترازی ۱۰ هزار مگاواتی برق امسال، ناترازی بیشتر و نیاز به واردات هم بیشتر می شود.

  3. هر دم از این باغ بری می رسد….

  4. الان زمستان و ناترازی و کمبود گاز داریم، چشم به هم بزنیم تابستان هست و کمبود برق داریم. دقیقا توی چه چیزی کمبود نداریم؟

  5. سالهای بعد میزان واردات برق بیشتر هم میشه، چون ناترازی بیشتر و بیشتر میشه و کسری برق بیشتری خواهیم داشت که ناچار به واردات بییشتر خواهیم بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.