• امروز : دوشنبه - ۹ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 29 January - 2024
0
خانه دسته‌بندی نشده

سال به ۱۴۰۰ رسید، هنوز برخی بیکاران کرونایی بیمه بیکاری نگرفتند

  • کد خبر : 730191
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
سال به ۱۴۰۰ رسید، هنوز برخی بیکاران کرونایی بیمه بیکاری نگرفتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،بحث بیمه بیکاری موضوعی است که پس از شیوع ویروس کرونا از سوی دولت به عنوان حمایت از نیروی کار بیکار شده در دستور کار قرار گرفت. بیمه بیکاری کرونا نیز یکی از راهکارهای دولت برای حمایت از معیشت مردم در دوره شیوع این بیماری بود. برای همین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،بحث بیمه بیکاری موضوعی است که پس از شیوع ویروس کرونا از سوی دولت به عنوان حمایت از نیروی کار بیکار شده در دستور کار قرار گرفت. بیمه بیکاری کرونا نیز یکی از راهکارهای دولت برای حمایت از معیشت مردم در دوره شیوع این بیماری بود. برای همین منظور سامانه‌ای به آدرس  bimebikari.mcls.gov.ir  راه‌اندازی شد تا افراد درخواست خود را در آن ثبت کنند. بعد از این سامانه بود که مجدداً سامانه ای دیگر با عنوان سامانه prkar.mcls.gov.ir به بیمه شدگان معرفی شد که باز هم زیرساخت های آن مشکل داشت.

طبق آخرین آمار محمد شریعتمداری, وزیر کار ۶۷۰ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت کردند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: تثبیت اشتغال از جمله سیاست‌های دولت در دوران همه گیری بیماری کرونا بود و در این ایام ۸۰۰هزار نفر افراد بیکار در سامانه‌های طراحی شده برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند و ۶۷۰هزار نفر در این ایام بیمه بیکاری دریافت کردند و ۴۹۰هزار نفر به کار بازگشتند.

اما هستند افرادی که هنوز مشکلاتی درباره بیمه بیکاری دارند, تماس های متقاضیان مقرری بیمه بیکاری حکایت از این دارد که برخی از متقاضیان از فروردین ماه ۹۸ هنوز موفق به دریافت مقرری بیمه بیکاری نشده اند.

*پیگیر پرداخت بیمه بیکاری کرونا به متقاضیان هستیم

مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه بیکاری کرونا، می گوید: در سه ماهه اول شیوع ویروس کرونا، افرادی بیکار شده بودند که مکلف شدیم بر اساس فهرستی که وزارت کار برای ما ارسال کرده بود، وضعیت آن‌ها را بررسی و برای سازمان برنامه و بودجه ارسال کنیم تا فهرست اسامی آن‌ها برای واریز بیمه بیکاری تحویل خزانه دولت داده شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در این خصوص پرداخت مستقیم برعهده ما نبوده است، اما دولت بیمه بیکاری بیش از ۹۰ درصد مشمولان را پرداخت کرده است و افراد واجد شرایط هم بیمه بیکاری خود را دریافت کردند.

سالاری تصریح کرد: گروهی از افراد هم بودند که نقص اطلاعات داشتند و موفق به دریافت نشدند، فهرست گروه دیگر هم تهیه و به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده، اما هنوز از طرف خزانه دولت برایشان بیمه بیکاری واریز نشده است.

وی افزود: این هفته هم وزیر کار پیگیر این موضوع بود که در پرداخت آن‌ها تسریع صورت گیرد و این گروه بتوانند بیمه بیکاری کرونا را هر چه زودتر دریافت کنند.

سالاری با اشاره به اینکه تامین اجتماعی تمام وظایف خود را در خصوص پرداخت بیمه بیکاری کرونا انجام داده است، اضافه کرد: ما از خزانه دولت پیگیری می‌کنیم تا در امر پرداخت بیمه بیکاری تسریع شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: بیکاری برخی از افراد از اول خرداد ماه به بعد هم ادامه داشت و تامین اجتماعی در برابر افرادی که واجد شرایط هستند، به طور کامل متعهد است، اما بخشی از منابع آن را دولت باید پرداخت کند و ما پرداختی‌های خود را موکول به پرداخت دولت نکردیم و پرداخت مقرری بیکاری را به مشمولانی که از خرداد ماه سال جاری بیکار شده‌اند، آغاز کردیم. ما از خزانه دولت پیگیری می‌کنیم تا در امر پرداخت بیمه بیکاری به مشمولان تسریع شود.

انتهای پیام/تسنیم

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.