• امروز : سه شنبه - ۱۰ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 30 January - 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

نيمي از مصرف برق ادارات قابل مديريت است

  • کد خبر : 730438
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
نيمي از مصرف برق ادارات قابل مديريت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اشاره به كاهش نزولات آسماني و محدوديت نيروگاههاي آبي، حداكثر توان قابل تامين شبكه در پيك تابستان را ۵۶ هزارو ۶۰۰ مگاوات عنوان كرد . همايون حايري گرماي زودرس و قرار داشتن واحدهاي حرارتي در برنامه تعميرات سالانه نيروگاهها […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اشاره به كاهش نزولات آسماني و محدوديت نيروگاههاي آبي، حداكثر توان قابل تامين شبكه در پيك تابستان را ۵۶ هزارو ۶۰۰ مگاوات عنوان كرد .

همايون حايري گرماي زودرس و قرار داشتن واحدهاي حرارتي در برنامه تعميرات سالانه نيروگاهها را از دلايلي عنوان كرد كه افزايش استفاده از ذخاير آبي براي توليد برق را به دنبال دارد.

وي توان قابل تامين امسال را در مقايسه با پيك ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاواتي تابستان ۹۹ نيز ناكافي دانست و با توجه به رشد صنايع و پيوستن يك ميليون مشترك جديد ،از جمله قابليتهاي صنعت برق براي متوازن سازي توان توليد و مصرف در تابستان ۱۴۰۰ را مديريت بار و مصرف انرژي عنوان كرد.

حايري با اشاره به آغاز مديريت و كنترل مصرف برق سيستمهاي سرمايشي در وزارت نيرو و شركتهاي زير مجموعه ،سهم مصارف سرمايشي از پيك شبكه را بسيار غير منطقي و حدود ۲۷ هزارمگاوات ذكر كرد كه ۵ تا ۶ هزارمگاوات آن به دستگاهها وادارات دولتي اختصاص دارد وتا ۵۰ درصد آن قابل مديريت است.

وي بابيان اينكه روشهاي مديريت سيستمهاي سرمايشي به شركتها و سازمانهاي تحت پوشش بخش برق اعلام شده ،از عزم وزارت نيرو براي گسترش اين اقدام به ساير سازمانها و ادارات دولتي خبر داد، بر اساس اين برنامه صنعت برق كاهش ۵۰ درصدي مصرف برق سيستمهاي سرمايشي در ساعات اداري و محدود شدن مصرف تا سقف ۱۰ درصد بعد از ساعات اداري را از طريق شركت توانير و با مسووليت مديران عامل شركتهاي توزيع ، با قطعيت بالا ،پايش و كنترل مي كند.

وي با ابراز اميدواري نسبت به تغيير رفتار مصرفي مشتركان در آغاز فصل گرما و نهادينه شدن اقدامات صنعت برق تصريح كرد:سيستمهاي اتوماسيون و مراكز پايش كه هوشمندانه و بر مبناي ضرورتها ايجاد شده ،در اولويت كار ما قرار دارد و اميدواريم بتوانيم با تعامل و همگرايي ،تابستان پيش رو را با حداقل مشكلات پشت سر بگذاريم.

تعامل با مسوولان استاني ،تداوم طرح تعديل روشنايي معابر با قابليت ۵۰۰ مگاوات پيك سايي، شناسايي مراكز توليد رمز ارز و بهره گيري از ديزل ژنراتورهاي موجود در مناطق از ديگر نكات مورد تاكيد معاون وزير نيرو در اين مانور بود.

انتهای پیام/توانیر

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730438

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.