• امروز : یکشنبه - ۸ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 28 January - 2024
3

وزیر نیرو: طرح‌های آبرسانی سلسله‌وار افتتاح می‌شوند

  • کد خبر : 750750
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
وزیر نیرو: طرح‌های آبرسانی سلسله‌وار افتتاح می‌شوند
وزیر نیرو گفت: در طول یک سال گذشته پروژه‌های آب‌رسانی به صورت گسترده در سه بخش به مرحله اجرا رسیده و اکنون در نقطه‌ای هستیم که پروژه‌های آبرسانی به صورت سلسله‌وار و پیاپی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در ارتباط زنده با اخبار سیما با اشاره به شرایط تامین آب و برق در سال گذشته اظهار کرد: مردم عزیز خاطرشان هست که سال گذشته هم در بخش آب و هم در بخش برق مشکلات زیادی وجود داشت.

وزیر نیرو در تشریح طرح‌های آبی گفت: با شروع فعالیت دولت سیزدهم و تاکید رئیس‌جمهور بر مسئله آب شرب، توسعه زیرساخت‌های آبی کشور در سه بخش اَبَر پروژه‌های آبرسانی، پروژه‌های آبرسانی شهری و آبرسانی به روستاها در قالب جهاد آبرسانی در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: در طول یک سال گذشته پروژه‌های آبرسانی به صورت گسترده در سه بخش یاد شده به مرحله اجرا رسیده و اکنون در نقطه‌ای هستیم که پروژه‌های آبرسانی به صورت سلسله‌وار و پیاپی به بهره‌برداری خواهد رسید.

این عضو کابینه مردمی در تشریح پروژه‌های آبرسانی گفت: مردم شاهد بودند که پس از مشکل ایجادشده در شهرکرد ۴ خط اضطراری در قالب یک حرکت جهادی طی کمترین زمان ممکن اجرا شد.

محرابیان در بیان عناوین طرح‌های آبی که به صورت پیاپی افتتاح می‌شود گفت: طرح غدیر، طرح آبرسانی به همدان، پروژه آبرسانی یزد، پروژه آبرسانی به بابل، برای بهره‌برداری در دستورکار قرار گرفته و اخیرا نیز در قزوین پروژه آبرسانی به مردم آبیک افتتاح شد.

وزیر نیرو در تشریح مسئله آبرسانی به همدان گفت: اَبَر پروژه آبرسانی به شهر همدان ۱۷ سال است که شروع شده و تا شهریور سال ۱۴۰۰ و پیش از شروع دولت سیزدهم تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشت، اما با تاکیدات انجام‌گرفته این پروژه در فهرست طرح‌های ویژه قرار گرفت و در حال حاضر به مراحل بهره‌بردرای نزدیک شده است.

وی ادامه داد: ابر پروژه آبرسانی به همدان ۱۴۵ کیلومتر طول دارد، که فاز اول آن مسئله آب شرب همدان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت بلندمدت حل خواهد کرد، بر این اساس تا این لحظه خط انتقال تکمیل شده و هم اکون نصب تجهیزات نظیر شیرها در دستور کار است.

محرابیان در پایان گفت: با تاکید ریاست محترم جمهور طرح‌های آبرسانی نظیر احیای دریاچه ارومیه، احیای آبی زاینده رود و سایر طرح‌ها در دستورکار قرار گرفته و دولت برای حل پایدار مسئله آب برنامه دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=750750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.