• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

وزیر نیرو: پروژه‌های آب و برق در ۲ سال اخیر در رکود بوده‌اند

  • کد خبر : 730796
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۵۲
وزیر نیرو: پروژه‌های آب و برق در ۲ سال اخیر در رکود بوده‌اند
وزیر نیرو گفت: پروژه‌های آب و برق در ۲ سال اخیر در رکود بوده‌اند

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو شب گذشته در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: مقرر شده ‌که در این سفر وزارت نیرو سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های نیمه‌تمام و راکد اختصاص دهد که عمده آنها مربوط به پایاب سدها و تکمیل سد عمارت و همچنین طرح‌های آبرسانی در مناطق مختلف است.

وی با بیان اینکه حل مسائل مربوطه و تأمین اعتبارات لازم برای زیرساخت‌های مهم استان رابا جدیت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: درصدد هستیم با انجام اقدامات لازم در این زمینه به تمامی اهداف خود در راستای ارائه خدمات مطلوب به هم‌استانی‌ها جامه عمل بپوشانیم.

وزیر نیرو به ظرفیت طرح‌های برق‌رسانی اشاره کرد و ادامه داد: دو طرح توسعه‌ای برق‌رسانی در این استان در سال آینده تکمیل خواهند شد تا مشکلی از بابت تأمین برق صنایع و شهرک‌های گلخانه‌ای وجود نداشته باشد.

محرابیان به رکود طرح‌ها و پروژه‌های آب و برق در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: از پاییز امسال تا بهار سال آینده با اختصاص یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان قرار شد طرح‌های آب و برق در استان اردبیل افتتاح و راه‌اندازی شود و  ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش برق و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز در حوزه آب و فاضلاب به استان اختصاص می‌یابد تا طرح‌ها به سرانجام برسد.

وی هدر رفت ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب را در این استان اشاره کرد و  افزود:  با احتساب آب رودخانه ارس و سایر منابع در مجموع در این استان دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب در دسترس وجود دارد که باید در تأمین شرب، صنعت، کشاورزی و فضای سبز از این میزان منابع آبی استفاده شود.

انتهای‌پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.