• امروز : سه شنبه - ۱۰ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 30 January - 2024
0
خانه دسته‌بندی نشده

کاهش ۳۱ درصدی درآمد ۵ شرکت نفت بزرگ دنیا در سال ۲۰۲۰

  • کد خبر : 730523
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کاهش ۳۱ درصدی درآمد ۵ شرکت نفت بزرگ دنیا در سال ۲۰۲۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،۵ شرکت بزرگ نفت و گاز دنیا بیش از یک تریلیون دلار در ۲۰۲۰  درآمد داشتند ولی کل درآمد آنها ۳۰ درصد کاهش یافته بود.  کل درآمد شرکت‌های پتروچاینا و سینوپک چین، آرامکوی عربستان و شرکت‌های بین المللی بریتیش پترولیوم و اکسون موبیل در سال گذشته میلادی برابر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،۵ شرکت بزرگ نفت و گاز دنیا بیش از یک تریلیون دلار در ۲۰۲۰  درآمد داشتند ولی کل درآمد آنها ۳۰ درصد کاهش یافته بود.

 کل درآمد شرکت‌های پتروچاینا و سینوپک چین، آرامکوی عربستان و شرکت‌های بین المللی بریتیش پترولیوم و اکسون موبیل در سال گذشته میلادی برابر با ۱٫۱۴ تریلیون دلار بود ولی حدود ۵۰۰ میلیارد دلار معادل ۳۰٫۹ درصد نسبت به ۲۰۱۹ کاهش داشت. این شرکت‌ها ۱٫۶۵ تریلیون دلار در ۲۰۱۹ درآمد داشتند.

 سقوط قیمت نفت و تقاضا در سال گذشته میلادی بزرگ‌ترین دلیل پایین آمدن فروش این شرکت‌ها و سایر شرکت‌های نفت و گاز دنیا بود.

 کاهش قیمت و تقاضای نفت در ۲۰۲۰ به درآمد تمام شرکت‌های نفتی یعنی هم شرکت‌های استخراج و تولید و هم شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی آسیب رساند. برخی مانند اکسون موبیل ضرر های تاریخی داشتند و مجبور شدند ارزش منابع خود را پایین بیاورد.

 تحقیقات آژانس خبری آناتولی در اوایل سال جاری میلادی نشان داد درآمد بزرگترین شرکت‌های نفتی دنیا از جمله آرامکوی عربستان و تولیدکنندگان برتر روسیه و همچنین شرکت‌های خدمات میادین نفتی، ۳۵٫۴ درصد پایین آمده و به ۱٫۳ تریلیون دلار رسیده است در حالی که در ۲۰۱۹ برابر با ۲٫۲ تریلیون دلار بود.

 این آژانس بیانیه های مالی ۱۴ شرکت بزرگ دنیا را بررسی کرده است. این شرکت‌ها عبارتند از: اکسون موبیل، چورون، کونوکو فیلیپس، هلیبرتون، اسچلامبرگر، بیکر هیوز، شل، بریتیش پترولیوم، توتال، انی، ایکویینر، لوک اویل، رزنفت و آرامکوی عربستان.

 بیشترین کاهش درآمد مربوط به شرکت شل با ۴۸ درصد می‌شود. شرکت‌های بریتیش پترولیوم، آرامکو و اکسون هم بیش از ۳۰ درصد کاهش درآمد در ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ داشتند.

 قیمت بالاتر نفت در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی به بسیاری از این شرکت‌ها کمک کرد سوددهی خود را تقویت کنند.

 انتهای پیام/اویل پرایس

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730523

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.