• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

آبگیری سد چمشیر در فضای مجازی !

  • کد خبر : 750994
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
آبگیری سد چمشیر در فضای مجازی !
درحالی که هنوز زمانی برای آغاز آبگیری سد چمشیر مشخص نشده، از روز گذشته جریانی در کانال‌های تلگرامی به دنبال اثبات آبگیری سد چمشیر و حاشیه سازی برای این پروژه راهبردی است، آن هم با تصاویر آب باقی مانده از بارش‌ها !

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، سد و نیروگاه چمشیر در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره احداث شده است. این سد با ارتفاع ۱۵۱ متر از تراز پی بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی ایران بوده که دارای مخزن ۲٫۳ میلیارد متر مکعبی، دریاچه‌ای به طول ۴۸ کیلومتر و مساحت دریاچه ۵۱ کیلومتر مربع در تراز نرمال است.

این سد علاوه بر تنظیم ۱٫۲ میلیارد مترمکعب آب برای کشاورزی پایاب، ۴۸۲ گیگاوات ساعت تولید برق در شرایط نرمال آبی خواهد داشت.

با وجود آنکه در این پروژه مهم زیرساختی، سالها زمان برای مطالعه و احداث صرف شده، در زمانی که قرار است با آبگیری از آن، کام مردم پایین دست از آب گوارا شیرین شود، عده‌ای با عنوان فعال محیط زیستی، شروع به ایجاد هجمه و فضاسازی علیه این پروژه، در فضای رسانة ای کرده‌اند.

مجموعه وزارت نیرو نیز پاسخ ابهامات و شبهات مطرح شده را به صورت‌های مختلف و به تعدد ارائه کرده، اما گویا منتقدان آبگیری این سد، کاری به پاسخ سوالات خود ندارند و فقط اصراری غیرمنطقی بر توقف آبگیری دارند.

در پرده‌ جدیدی از نمایش جریان‌سازی علیه سد چمشیر، از روز گذشته در کانال های تلگرامی، با استناد به تصاویری از وجود آب در نقاط مختلف مخزن سد چمشیر، اعلام شده که آبگیری سد چمشیر آغاز شد و این کار علی رغم مخالفت ها بوده است؛ این ادعا در حالی در کانال های مختلف تلگرامی می چرخد که هنوز جلسات کمیته آبگیری سد ادامه دارد و زمان مشخصی برای انجام آبگیری تعیین نشده است.

امروز نیز، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت، آغاز آبگیری سد چمشیر را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=750994

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 7
  1. من آخر نفهمیدم که سد چمشیر یک پروژه خوب و راهبردی برای مردم و کشور است یا سراسر زیان و ضرر، چرا انقدر اخبار در مورد این سد ضد و نقیض است؟

  2. شرکت آب و نیرو، شرکت سازنده پروژه های جنجالی مملکته

  3. سازمان حفاظت محیط زیست اصلا سازمان کارآمدی نیست، حتی منحل هم شود مهم نیست

  4. ۲۰ ساله یا حتی بیشتر این پروژه مطرح بوده و داشته ساخته می شده، چرا محیط زیستی ها الان که موقع بهره برداری هست سرو کله شون پیدا میشه! اگه حرف حساب داشتن تاحالا کجا بودن؟

  5. بالاخره چمشیر آب رو شور می کنه یا شیرین؟ گوارا می کنه یا چی؟

  6. وزارت نیرو باید بیشتر در مورد این پروژه اطلاع رسانی کند. باید اذهان عمومی را نسبت به اجرای این پروژه اقناع کند و اگر ایرادی دارد برطرف کند یا متوقف کند. اگر ایرادی ندارد دفاع کند و افکار را متقاعد کند که ایراد ندارد.

  7. نیرو نیوز… چه خبر از آبگیری سد چمشیر؟ نکنه داره توی سکوت رسانه ای آبگیری میشه؟؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.