• امروز : دوشنبه - ۹ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 29 January - 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

آخرین وضعیت نیروگاههای کلاس F ایران

  • کد خبر : 730251
  • ۰۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
آخرین وضعیت نیروگاههای کلاس F ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، علیرضا نصرالهی، مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی در گفت وگو با نیرو نیوز اظهار داشت: طرح ۵۰۰۰ مگاواتی نیروگاههای سیکل ترکیبی کلاس F مشتمل بر ۸ ساختگاه به ظرفیت کل ۵۰۰۰ مگاوات در دستور کار شرکت برق حرارتی است. وی افزود: در این طرح […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، علیرضا نصرالهی، مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی در گفت وگو با نیرو نیوز اظهار داشت: طرح ۵۰۰۰ مگاواتی نیروگاههای سیکل ترکیبی کلاس F مشتمل بر ۸ ساختگاه به ظرفیت کل ۵۰۰۰ مگاوات در دستور کار شرکت برق حرارتی است.

وی افزود: در این طرح عملیات اجرایی در ۴ ساختگاه اول آغاز شده و اولین واحد از این مجموعه در دی ماه ۱۳۹۹ وارد مدار تولید شده است.

ظرفیت هر نیروگاه کلاس F چقدر است؟

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی تصریح کرد: در این قرارداد سه ساختگاه هنگام، ویس و لرستان به ظرفیت هر کدام ۹۰۶ مگاوات و ۵ ساختگاه دیگر دوکوهه، سهند، تهران، اصفهان و بوئین زهرا به ظرفیت هر کدام ۴۵۱ مگاوات است.

وی ادامه داد: در ۴ ساختگاه هنگام، دوکوهه، سهند و ویس عملیات اجرایی آغاز شده و هم اکنون بالغ بر ۱۰۰۰ نفر مجموعا در این ۴ ساختگاه در حال فعالیت هستند.

تحقق بهره برداری از نخستین واحد نیروگاهی کلاس F در سال ۹۹

نصرالهی با بیان اینکه "در ۴ ساختگاه دوم نیز فعالیتهای آماده سازی و اخذ مجوزات در حال انجام است"، گفت: در ساختگاه لرستان عملیات دیوارکشی، جاده دسترسی و … در حال اجرا است.

وی افزود: واحد اول نیروگاه هنگام در بخش گازی با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات در دیماه سال ۱۳۹۹ وارد مدار تولید شده و واحد دوم این نیروگاه نیز تا قبل از پیک بار سال ۱۴۰۰ وارد مدار خواهد شد.

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی اذعان داشت: واحد گازی دو کوهه نیز در سال ۱۴۰۰ به مدار تولید خواهد آمد.

کلتگ زنی واحدهای جدید کلاس F چه زمانی خواهد بود؟

نصرالهی در خصوص برنامه های کلنگ زنی واحدهای جدید گفت: با اخذ مجوز زیست محیطی ساختگاه تهران، عملیات کلنگ زنی برای این پروژه در ماه جاری در محل نیروگاه بعثت انجام خواهد شد و برای ۲ ساختگاه اصفهان و بوئین زهرا نیز در سال ۱۴۰۰ عملیات کلنگ زنی انجام می شود.

از احداث ۲۲ واحد بخار چه خبر؟

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۱ و به جهت ارتقای راندمان بخش تولید، قرارداد احداث ۲۲ واحد بخاری به ظرفیت هر کدام ۱۶۰ مگاوات برای نیروگاههایی که قبلا بخش گاز آنها احداث شده بود، منعقد شد که از آن جمله می توان به نیروگاههای کرمان، کازرون، دماوند، شیروان و … اشاره کرد.

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی با بیان اینکه " هم اکنون فعالیتهای اجرایی در آخرین ساختگاه طرح یعنی نیروگاه شیروان، در حال پیگیری است"، گفت: آخرین واحد از این مجموعه در دهه مبارک فجر ۱۳۹۹ افتتاح شد و هم اکنون پیمانکار در حال انجام تستهای لازم به منظور اطمینان خاطر از عملکرد واحد است.

وی افزود: عمده این واحدها در دهه ۹۰ خورشیدی وارد مدار تولید شده است.

احداث هر واحد بخار چقدر صرفه جویی سوخت به همراه دارد؟

نصرالهی خاطرنشان کرد: در این نیروگاهها با به مدار آمدن بخش بخار، راندمان تولید در این نیروگاه به حدود ۵۰ درصد می رسد.

وی ادامه داد: در این قرارداد با الحاقیه اجرا شده جمعا ۲۵ واحد نیروگاهی با ظرفیت کلی ۴۰۰۰ مگاوات به ظرفیت شبکه برق کشور افزوده شده است.

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی در خصوص میزان صرفه جویی در مصرف سوخت به موجب ارتقای راندمان با احداث واحدهای بخار گفت: هر واحد بخش بخار سیکل ترکیبی ایزو باعث صرفه جویی یک میلیون مترمکعب سوخت گازطبیعی می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730251

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.