• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

آماده باش برای شرکت آب منطقه‌ای تهران/ هشدار سیل در تهران جدی است

  • کد خبر : 751034
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
آماده باش برای شرکت آب منطقه‌ای تهران/ هشدار سیل در تهران جدی است
شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص وقوع سیل در تهران در روزهای پیش‌رو هشدار داد و اعلام کرد: شرکت آب منطقه ای تهران، در کنار سایر ارگان های مرتبط برای مهار ‏سیلاب در حالت آماده باش است.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران نسبت به بارش باران و برف و سیلابی شدن رودخانه های استان طی روزهای پیش رو هشدار داد و اعلام کرد که تردد و اسکان موقت در اطراف رودخانه ها ممنوع و شهروندان باید مراقب باشند.

در اطلاعیه شرکت آب منطقه ای تهران آمده است: “با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و براساس هشدار نارنجی رنگ این سازمان مبنـی بر نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر روز یکشنبه (۹ بهمن ماه) لغایت چهارشنبه (۱۲ بهمن ماه) در استان های تهران و البرز، بارش باران و برف، رخداد مه، کولاک برف و پدیده بهمن پیش بینی گردیده که احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب در رودخانه ها و مسیل‌ها وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است، شرکت آب منطقه ای تهران، در کنار سایر ارگان های مرتبط برای مهار ‏سیلاب در حالت آماده باش است و رصد و پایش رودخانه های ‏استان تهران توسط اکیپ های گشت و بازرسی امورهای منابع آب تابعه و اطلاع رسانی های مکرر این ‏شرکت به منظور آگاه سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.

گفتنی است، هشدار احتمال وقوع ‏سیلاب کاملا جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه تردد و اتراق در حاشیه ‏رودخانه و مسیل ها خطر آفرین و حتی مرگبار است. توقف و نصب نکردن چادرهای مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها حتی رودخانه‌ها و مسیل های خشک، عبور نکردن از عرض جریان‌های سیلابی و نیز مراقبت در کنار جریان سیلاب برای مشاهده یا تصویربرداری و توجه جدی به هشدارهای دستگاه های اجرایی مربوطه، رسانه ها و مسوولان و مأموران در هنگام وقوع سیل، باید مورد توجه جدی شهروندان قرار بگیرد.”

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=751034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.