• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

ادعای عجیبی دیگر از وزارت نیرو/ احداث ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در ۶ ماه‌ ؟!

  • کد خبر : 751410
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
ادعای عجیبی دیگر از وزارت نیرو/ احداث ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در ۶ ماه‌ ؟!
در حالی که در 2 سال ابتدایی فعالیت دولت کمتر از 200 مگاوات به ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر افزوده شده، وزارت نیرو و سازمان ساتبا امروز مدعی شدند که با امضای قرارداد جدید در حضور رئیس جمهوری، از امروز تا شروع پیک تابستان 1403، چهار هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق خورشیدی به ظرفیت تولید برق کشور افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، بدون شک برای هر ایرانی رشد ۵برابری ظرفیت تولید برق تجدیدپذیرها تا ۶ ماه آینده، خبری مسرت‌بخش خواهد بود و این خبر خوب را امروز وزارت نیرو و سازمان ساتبا با امضای قرارداد احداث ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی اعلام کرده است.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، قرار است این ۴۰۰۰ مگاوات تا پیش از آغاز پیک تابستان ۱۴۰۳، یعنی تا ۶ ماه آینده به مدار بهره‌برداری وارد شود. خبری که به اندازه مسرت‌بخش بودن آن، ادعایی عجیب محسوب می‌شود.

بعد از عدم تحقق برنامه افزایش ۵۰۱ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای پیک تابستان ۱۴۰۱ و عدم تحقق برنامه افزایش ۸۵۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر برای پیک تابستان ۱۴۰۲ ، شش ماه مانده به آغاز تابستان ۱۴۰۳، اعلام افزایش ۴۰۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق خورشیدی تا پیک تابستان ۱۴۰۳، ادعای جالبی است که وزارت نیرو بر آن تأکید دارد.

در ابتدای دولت سیزدهم، (پایان مرداد ۱۴۰۰) درحالی‌که ظرفیت اسمی تولید برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور ۹۰۴ مگاوات بود، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در برنامه ارائه شده خود به مجلس در زمان رأی اعتماد، اعلام کرد “افزایش ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر به‌میزان ۱۰‌هزار مگاوات از محل سوخت صرفه‌جویی شده” در دستور کار وزارت نیروی دولت سیزدهم قرار دارد.

با گذشت بیش از دو سال از عمر دولت سیزدهم، ظرفیت اسمی تولید برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور در پایان شهریور امسال، به ۱۰۹۰ مگاوات رسید. در واقع در دو سال ابتدایی فعالیت دولت، تنها ۱۸۶ مگاوات ظرفیت جدید در بخش نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور به‌مدار بهره‌برداری وارد شده است. در واقع با گذشت بیش از ۵۰درصد از زمان اجرای این برنامه، تنها حدود ۲درصد از آن محقق شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=751410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.