• امروز : یکشنبه - ۸ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 28 January - 2024
3

اَبَرپروژه آبرسانی به همدان به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 750813
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
اَبَرپروژه آبرسانی به همدان به بهره‌برداری رسید
مشاور مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: اَبَرپروژه آبرسانی همدان ۱۷ سال است که روی زمین مانده بود و با تاکید دولت سیزدهم مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، اکنون شاهد تکمیل این پروژه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، ناصر علیزاده هوشیار، مشاور مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، ضمن اشاره به بهره‌برداری از اَبَرپروژه آبرسانی به همدان گفت: با بسیج امکانات انجام شده فاز اول پروژه بزرگ آبرسانی به همدان به ظرفیت تامین آب ۶۰۰ لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون مخازن تعبیه شده در این سامانه آبرسانی در حال آبگیری هستند.

مشاور مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در تشریح جزئیات این پروژه گفت: این پروژه بزرگ از ۳ ایستگاه پمپاژ تشکیل شده که ایستگاه اول آب را برای اختلاف ارتفاع ۲۲۰ متر از طریق یک خط لوله با قطره یک متر و ۲۰ سانت به سمت ایستگاه پمپاژ شماره ۲ روانه می‌کند.

وی افزود: ایستگاه شماره ۲ متشکل از ۳ الکترو موتور آب را برای اختلاف ارتفاع ۲۲۰ متر از طریق یک لوله به قطر یک متر و ۲۰ سانتی متر و یک متر و ۶۰ سانتی‌متر به ایستگاه پمپاژ شماره ۳ ارسال می‌کند و در ایستگاه شماره ۳ نیز یک الکتروموتور به ظرفیت ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب را به سمت همدان روانه می‌کند.

علیزاده با اشاره به تکمیل رینگ آبرسانی شهر همدان همزمان با اَبَرپروژه آبرسانی این شهر گفت: متاسفانه شهر همدان در سال‌های اخیر هیچ سامانه رینگ آبرسانی نداشت اما با تلاش جهادی نیروهای عملیاتی صنعت آب کشور و تاکید وزیر نیرو، سامانه رینگ ۱۶٫۵ کیلومتری همدان که از خط لوله ۷۰۰ از نوع چدن داکتایل نیز برنامه‌ریزی شد و به اتمام رسید.

وی تاکید کرد: پروژه رینگ آبرسانی به طور معمول ۶ ماه زمان می‌برد اما تنها در طی یک ماه تکمیل و به انتها رسید.

این مقام مسئول در تشریح تکمیل تامین آب همدان گفت: اَبَرپروژه آبرسانی همدان ۱۷ سال است که روی زمین مانده بود و با تاکید دولت سیزدهم مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، اکنون شاهد تکمیل این پروژه هستیم.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=750813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.