• امروز : دوشنبه - ۹ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 29 January - 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

برق اميد فرصتي براي صنعت برق است

  • کد خبر : 730225
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
برق اميد فرصتي براي صنعت برق است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز، در اين نشست كه از طريق ويديو كنفرانس و برقراري ارتباط تصويري با شركتهاي توزيع برق در مركز پايش صنعت برق برگزار شد، رضا اردكانيان وزير نيرو با قدرداني از مديران ستادي و شركتهاي برق كه در جهت بهينه سازي مصرف و اجراي برنامه هاي "برق اميد" تلاش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز، در اين نشست كه از طريق ويديو كنفرانس و برقراري ارتباط تصويري با شركتهاي توزيع برق در مركز پايش صنعت برق برگزار شد، رضا اردكانيان وزير نيرو با قدرداني از مديران ستادي و شركتهاي برق كه در جهت بهينه سازي مصرف و اجراي برنامه هاي "برق اميد" تلاش مي كنند، مصوبه هيات وزيران در اين خصوص را از وجوه اصلي اين تكليف بسيار مهم عنوان كرد.

 اردكانيان برق اميد را فرصتي در اختيار صنعت برق عنوان كرد تا اين صنعت پيشرو با ريل گذاري مناسب، بستر پايدار شدن مصرف بهينه انرژي در كشور را فراهم سازد.

وي تصريح كرد: اگر در مقياس بزرگتر، براي مصرف انرژي چاره جويي نكنيم و سالانه با افزودن چند هزار مگاوات ظرفيت جديد، به مسووليت خود در توليد دانش و ايجاد انگيزه براي اصلاح مصرف بي توجه باشيم ، به لحاظ شرعي و قانوني مورد مواخذه خواهيم بود.

وزير نيرو تلقي جامعه از بهينه سازي مصرف به عنوان يك امر اخلاقي را حايز اهميت دانست و اظهار داشت: اگر مصرف بهينه را به عنوان يك امر اخلاقي بپذيريم ،لازم است ابتدا خودمان به آن مقيد باشيم و هرچه به مصرف صحيح  پايبند تر باشيم  در حركت جامعه به سمت مصرف صحيح ،موفق تر هستيم.

وي افزود: تجربه نشان داده سازمانهايي كه به اصول اخلاقي پايبندترند، تاثير گذاري بيشتري روي جامعه و اصلاح مصرف مردم دارند.

اردكانيان اظهار داشت: براي آنكه حاصل تلاشهاي ما در بهينه سازي مصرف ، اقدامي فصلي و دوره اي نباشد و به عنوان يك كار فراگير و پايدار در جامعه نهادينه شود، لازم است با نشر آداب ،اخلاق و فرهنگ مصرف صحيح اين قابليت را به ساير حوزه ها از جمله آب و فاضلاب در ستاد و مراكز استاني توسعه بدهيم و به يك جريان تبديل كنيم.

وي منابع انساني را محور اصلي توسعه يافتگي ذكر كرد و با اشاره به تفاهم نامه وزارت نيرو و وزارت آموزش و پرورش، استفاده از امكانات و ظرفيت قابل توجه اين دستگاه از حيث فرهنگسازي و نهادينه كردن مصرف صحيح در جامعه را مورد تاكيد قرار داد و ابراز اميدواري كرد با تداوم تلاشهاي بخش برق ،ستاد توانير و شركتهاي ذي ربط امسال تحول معنا داري را در تحقق اهداف برق اميد شاهد باشيم.

انتهای پیام/ توانیر

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730225

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.