• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

“برق امید” به بن‌بست خورد / طرح برقی پرطمطراق دولت روحانی متوقف شد

  • کد خبر : 730891
  • ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
“برق امید” به بن‌بست خورد / طرح برقی پرطمطراق دولت روحانی متوقف شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، طرح برق امید، با هدف نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه برق در بخش خانگی در سال ۱۳۹۹ به تصویب هیأت وزیران رسید. این طرح که در دولت دوازدهم با تبلیغات گسترده به عنوان طرحی با هدف تغییر نگرش مصرف کنندگان بخش خانگی به استفاده صحیح از منابع […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، طرح برق امید، با هدف نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه برق در بخش خانگی در سال ۱۳۹۹ به تصویب هیأت وزیران رسید.

این طرح که در دولت دوازدهم با تبلیغات گسترده به عنوان طرحی با هدف تغییر نگرش مصرف کنندگان بخش خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده عنوان شده بود، مشترکان را به سه دسته مشترکان کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم بندی می کرد و برای هر دسته متناسب با منطقه جغرافیائی، الگوی مصرف برق تعیین شد و مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا ۱۰۰درصد تعرفه برق بهره مند می شدند.

این طرح با مصوبه جدید دولت، تنها تا پایان دی ماه قابلیت اجرا دارد و در مصوبه ای که دولت در تاریخ پنجم دی ماه تصویب کرده و قرار است از ابتدای بهمن ماه اجرا شود، “برق رایگان همگانی” که در طرح برق امید برای مشترکانی که زیر الگوی کم مصرفی به مصرف برق می پرداختند حذف خواهد شد.

در طرح جدید دولت، تنها مشترکانی که عضو نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا بهزیستی باشند و به شرط آنکه کمتر از ۵۰ درصد الگوی تعیین شده در هر منطقه، مصرف کنند، مشمول برق رایگان می شوند و مشترکانی که عضو نهادهای حمایتی نباشند، در هیچ صورتی مشمول برق رایگان که در طرح برق امید اجرا شده بود، نمی شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730891

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.