• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
9

بهادری جهرمی: دولت تمام توان خود را برای حل مشکل آب به کار گرفته است

  • کد خبر : 750753
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
بهادری جهرمی: دولت تمام توان خود را برای حل مشکل آب به کار گرفته است
سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز گفت: شمارش معکوس حل مشکل آب شرب شهر همدان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز دولت خبر سه‌برابری شدن مدال‌های طلای نوجوانان در مسابقات المپیاد جهانی اعلام شد و ما سال گذشته ۷ مدال داشتیم و امسال این تعداد به ۲۰ رسید و دولت معتقد است باید قدر جوانان نخبه دانسته شود و حمایت از آنان صورت بگیرد.

وی افزود: جلسه هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان بعد از ۱۱ سال، روز گذشته به ریاست رئیس‌جمهور برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشور در حمایت از نخبگان تشکیل شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: وزیر نیرو گزارش اقدامات برای حل مشکل آبرسانی را ارائه کردند و این مشکل بیش از ۱۵ سال پیشرفت قابل قبولی نداشته است و با تلاش شبانه‌روزی دولت کار پیش می‌رود و باید منتظر شمارش معکوس حل این مشکل در همدان باشیم و دولت تمام توان خود را به‌کار گرفته است. همچنین با اقدامات جهادی، مشکل تأمین آب شرب شهرکرد نیز حل شده است.

بهادری جهرمی همچنین بیان کرد: دولت با افزایش مبلغ اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ موافقت کرد که این مبلغ به سطح ۲ میلیارد ریال رسید.

وی گفت: دولت امروز با ترخیص مقوای وارداتی برای کتاب‌های درسی با حقوق گمرکی ۵ درصد موافقت کرد. براساس گزارش وزیر ارشاد و وزیر آموزش و پرورش، امسال تقریباً حدود ۵۰ درصد کاغذ برای کتب درسی از ظرفیت‌های داخلی فراهم شده و امید است که خبرهای بهتری برای سال آینده داشته باشیم.

سخنگوی دولت اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز، وزارت صمت یک پیشنهاد دو فوریتی مبنی بر اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو مطرح کرد که در دستورکار دولت قرار گرفت و امروز با موافقت هیئت وزیران به مجلس ارسال می‌شود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: یک رویه نادرستی صورت گرفته که دو موضوع حیاتی که با هم ارتباط و ‌پیوندی ندارند، پیوند زده شده بودند. یک موضوع در حوزه تولید موتورسیکلت و خودرو بود و موضوع دیگر در حوزه اسقاط خودرو و موتورسیکلت‌های فرسوده بود. هر دو موضوع، موضوعات درستی هستند که باید پیگیری شوند ولی ارتباط دادن این دو و معطل نگه داشتن یکی برای دیگری مسیر درستی نیست. دولت در این لایحه سعی می‌کند در عین تأکید و اصرار بر پیشبرد هر دو مسیر، منابع لازم را تأمین کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=750753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.