• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
5

تأکید قابل تأمل معاون وزیر نیرو/ ضرورت تصمیم‌گیری مطابق شرایط بحرانی برای وضعیت آب کشور

  • کد خبر : 750833
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
تأکید قابل تأمل معاون وزیر نیرو/ ضرورت تصمیم‌گیری مطابق شرایط بحرانی برای وضعیت آب کشور
معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: شرایط آب در کشور به گونه‌ای است که همه مدیران باید خود را در شرایط بحرانی ببینند و تصمیم‌گیری‌ها بر این اساس صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، محمد جوانبخت، معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در جلسه بررسی وضعیت تأمین آب کلانشهر مشهد که با حضور معاون امور تلفیق و تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بحث مدیریت آب در کشور را جدی و نیازمند توجه بیشتر دانست و افزود: شرایط آب در کشور به گونه‌ای است که همه مدیران ما باید خود را در شرایط بحرانی ببینند و تصمیم گیری‌ها بر این اساس صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد آب، تعرفه‌ها و ارزش واقعی آب، پاشنه آشیل بخش آب است که باعث شده نتوانیم به اهداف خود به صورت کامل دست یابیم.

جوانبخت همچنین از تمام مدیران حوزه آب استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد به سبب تمام تلاش‌های صورت گرفته در راستای تأمین آب پایدار و گذر از تابستان سال جاری قدردانی کرد.

در ادامه، حسین اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و افت شدید منابع آبی اظهار کرد: مهمترین چالش تأمین آب مشهد، وابستگی ۵۰ درصدی به منابع آب سطحی و سدها است و در حال حاضر ظرفیت سدهای تأمین کننده آب مشهد فقط ۲۰ درصد است.

اسماعیلیان با اشاره به برنامه‌های تأمین آب کلانشهر مشهد گفت: اجرای پروژه نبی اکرم و خطوط جمع آوری چاه‌های داخل شهر، حفر و تجهیز ۵۰ حلقه چاه، تکمیل احداث مخازن ذخیره به ظرفیت ۹۰ هزار مترمکعب و خطوط مربوطه، اتصال ۳۰ حلقه چاه سایر دستگاه‌های اجرایی، بهسازی و مهندسی ۳۰ حلقه چاه و ذخیره آب حاصل از مدیریت فشار در ۱۶ زیر پهنه فشاری، از جمله مهمترین اقدامات و برنامه‌های کوتاه مدت برای تامین آب پایدار شهرستان مشهد به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=750833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.