• امروز : سه شنبه - ۱۰ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 30 January - 2024
0
خانه دسته‌بندی نشده

تولید نیروگاه‌های حرارتی کشور ۱۴ درصد افزایش یافت.

  • کد خبر : 730624
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
تولید نیروگاه‌های حرارتی کشور ۱۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور از ابتدای سال تاکنون با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۱۰۶ میلیون مگاوات ساعت انرژی گذشت. "اسماعیل نمازی"، ‌مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور از ابتدای سال تاکنون با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۱۰۶ میلیون مگاوات ساعت انرژی گذشت.

"اسماعیل نمازی"، ‌مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه میزان تولید نیروگاه‌های حرارتی در بازه زمانی مشابه سال گذشته حدود ۹۳ میلیون مگاوات ساعت بوده است، افزود: در مدار نبودن نیروگاه‌های برق‌آبی به دلیل خشکسالی، ‌گرمای زودرس و نیاز بیشتر شبکه به برق، درمدار نبودن نیروگاه اتمی در برخی از روزها و تلاش نیروگاه‌ها برای آمادگی حداکثری از دلایل افزایش تولید انرژی در نیروگاه‌های حرارتی بوده است.
وی ادامه داد: نیروگاه‌های حرارتی با توجه به عدم تولید برق توسط سایر مولدهای تولید برق کشور به دلایل یاد شده،‌ سعی کرده‌اند با کوتاه کردن زمان انجام تعمیرات دوره‌ای و رفع اشکالات موردی به وجود آمده در واحدهای نیروگاهی در کمترین زمان ممکن،‌ ساعات بیشتری را در شبکه برق فعال بوده و کسری ناشی از تولید برق در کشور را جبران کنند.
نمازی با یادآوری هزینه‌های بالا و دشواری‌های تولید برق در کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی نیروگاه‌های حرارتی با حداکثر ظرفیت در حال تولید برق هستند و پرسنل صنعت برق کشور با وجود همه‌گیری سویه جدید بیماری کرونا و گرمای شدید در تلاشند تا نیروگاه‌ها با حداکثر توان در مدار تولید باشند.

انتهای پیام/پاون

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730624

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.