• امروز : شنبه - ۷ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 27 January - 2024
0

خاموشی در بخش خانگی خط قرمز دولت است

  • کد خبر : 751212
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
خاموشی در بخش خانگی خط قرمز دولت است
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: خاموشی در بخش خانگی خط قرمز دولت بوده، مدیریت مصرف برق در بخش خانگی و توزیع پیک مصرف در طول شبانه روز از دیگر اقداماتی است که وزارت نیرو در دستور کار قرار داده و با این اقدام به پایداری شبکه برق کمک کرده است.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در همایش مشترک وزارتخانه‌های نیرو، کشور و صمت با استانداران و مدیران صنعت برق کشور اظهار داشت: مدیریت مصرف برق در سال گذشته یک اقدام جهادی و بی نظیر بود؛ در تابستان سال جاری نیز مانند سال گذشته باید مدیریت مصرف برق را از دولت شروع کنیم و با برنامه‌های همه جانبه کارها را پیش ببریم.

وی افزود: حفظ پایداری شبکه برق و تأمین برق کافی برای بخش‌های مختلف مصرف کننده در سال گذشته بی‌نظیر بود و در حالی رخ داد که در سال‌های قبل ما شاهد خاموشی‌های گسترده در کشور بودیم.

منصوری وضعیت تولید و توزیع برق کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: وقتی شاخص‌های رشد را بررسی می‌کنیم شاهد این هستیم که در بسیاری از بخش‌ها از جمله صنعت برق وضعیت رو به رشدی داریم و این واقعیت بعضاً توسط اندیشکده‌ها و مراکز مطالعاتی خارجی و معاند نیز مورد تأیید قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در آغاز به کار دولت سیزدهم در بسیاری از حوزه‌ها همانند صنعت برق ناترازی‌های شدیدی وجود داشت؛ وقتی دولت سیزدهم روی کار آمد چیزی حدود ۱۵ هزار مگاوات ناترازی میان تولید و مصرف برق کشور وجود داشت که مدیریت این ناترازی کار چندان آسانی نبود.

منصوری با بیان اینکه “همکاران ما در وزارت نیرو و صنعت برق کشور با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و دقیق شرایط را به نحو احسن مدیریت کردند”، گفت: ۶۰۰۰ مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های جدید به شبکه سراسری کشور تزریق شد و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کنار مدیریت برق صنایع و ایجاد تعهد برای صنایع بزرگ به منظور خودکفایی در تولید برق از جمله اقدامات موثری بود که سبب شد تا وضعیت صنعت برق به ثبات برسد.

وی افزود: امروز دیگر برق تنها یک موضوع اقتصادی و خدماتی نیست؛ اکنون در جامعه ما برق یک موضوع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز شده است و به همین دلیل لازم است با برنامه ریزی‌های همه جانبه نسبت به مدیریت آن اقدام شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با انتقاد از برخی که تلاش می‌کنند در حوزه مدیریت مصرف برق دو گانه برق خانگی و یا صنعتی را ترویج دهند، گفت: مدیریت مصرف برق در هر دو بخش مهم است و باید نسبت به مدیریت مطلوب مصرف در هر دو بخش اهتمام داشته باشیم.

وی ادامه داد: خاموشی در بخش خانگی خط قرمز دولت بوده، مدیریت مصرف برق در بخش خانگی و توزیع پیک مصرف در طول شبانه روز از دیگر اقداماتی است که وزارت نیرو در دستور کار قرار داده و با این اقدام به پایداری شبکه برق کمک کرده است.

منصوری بر ضرورت اجرای طرح‌های مدیریت مصرف برق از دستگاه‌های دولتی تأکید کرد و گفت: در سال گذشته مدیریت مصرف برق تابستان از خود دولت شروع شد و برق بسیاری از دستگاه‌های پرمصرف قطع شد، امسال نیز باید از خود دولت طرح‌های مدیریت مصرف را شروع کنیم تا همراهی بیشتر مردم را داشته باشیم.

وی افزود: باید نهایت تلاش خود را در حوزه تولید انرژی برق به کار بگیریم و به گونه‌ای در آینده حرکت کنیم که در سطح نیاز کشور شاهد تولید برق کافی باشیم و ناترازی‌ها را از بین ببریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=751212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.