• امروز : یکشنبه - ۸ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 28 January - 2024
6

خبر مهم وزیر نیرو/ تخصیص ها در بخش آب بازنگری می شود

  • کد خبر : 730828
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
خبر مهم وزیر نیرو/ تخصیص ها در بخش آب بازنگری می شود
طبق گفته وزیر نیرو، تخصیص ها در بخش آب بازنگری می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در آیین تودیع و معارفه معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه باید پیش از اجرای پروژه جدید روی مدیریت تمرکز کنیم، اظهار کرد: مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش ما وجود دارد که باید با همکاری و همدلی تمام توان خود را به‌کار بگیریم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

به گفته عضو کابینه دولت سیزدهم، مهندسی پروژه‌ها بر اساس اولویت‌بندی جزو اساسی‌ترین کارها بوده که باید صورت پذیرد، زیرا بر اساس این مهندسی است که می‌توانیم نقاط دارای نقصان را شناسایی و مشکل را برطرف کنیم.​

وی با اشاره به اهمیت موضوع بازتخصیص عنوان کرد: در موضوع باز تخصیص اختیار تام داریم و اگر بتوانیم خیلی از تخصیص‌ها را بازنگری کنیم، قطعاً مشکلات عمده‌ای را در بخش آب برطرف خواهیم کرد.

وی با تاکید بر ضرورت سیاستگذاری در این زمینه اضافه کرد: باید بر اساس سیاستگذاری‌های انجام شده پروژه‌ها و خدمات خود را به نحو احسن اجرایی کنیم، چراکه این سیاستگذاری‌ها و مدیریت‌ها در اجرای پروژه متبلور می‌شود؛ به عبارتی دیگر زمانی که پروژه به‌موقع اجرا می‌شود نشان از سیاستگذاری صحیح است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به‌دلیل تحریم‌ها، سیاستگذاری‌ها و محدودیت منابع با رکود در اجرای پروژه‌ها مواجه بودیم، اما در کنار این موضوعات افتخارات دیگری هم داشتیم. برای مثال آب‌های مرزی جزو افتخارات وزارت نیرو از دولت دهم تا دوازدهم است که اقدامات جدی در این زمینه انجام شده زیرا کار کارشناسی زیادی در این موضوع انجام شد و به نتایج مناسبی هم رسیده است.

محرابیان با بیان اینکه باید بهره‌وری را در اجرای پروژه‌ها بالا ببریم، تصریح کرد: در استان خوزستان در طی سال‌های گذشته ده‌ها میلیارد دلار در بالادست سرمایه‌گذاری کرده و آب را در پشت سدها محبوس کردیم، ولی بهره کافی از این میزان سرمایه‌گذاری را نمی‌بریم.

وی با بیان اینکه نتوانسته‌ایم پروژه‌های مهم را تا مرحله نهایی پیش ببریم، ادامه داد: بخش قابل توجهی از این موضوع مربوط به موضوعات اقتصادی و اعتبارات و بخشی دیگر هم مربوط به مدیریت اجرای پروژه‌هاست که باید به آنها توجه کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به لزوم اولویت‌بندی پروژه‌ها گفت: باید پروژه‌ها را اولویت بندی کرده و تا تکمیل پروژه‌های قبلی پروژه جدیدی را آغاز نکنیم. باید اعتبارات را مدیریت کرده و مانده اعتبار را به پروژه‌های با درصد پیشرفت بالا اختصاص دهیم تا بتوانیم خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه کنیم.

به گفته وی، در سه ماه گذشته مجموعه پروژه‌های آب و آبفا بررسی و تقریباً اولویت‌های اصلی مشخص شده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: طی این سه ماه تلاش کردیم آب و برق را در دولت سیزدهم جزو اولویت‌ها قرار دهیم و امروز نیز بعد از موضوع کرونا اولویت دوم و سوم به این موضوع اختصاص دارد.

محرابیان با اشاره به مصوبات شورای عالی آب خاطرنشان کرد: در جلسه شورای عالی آب ۱۴ مصوبه داشتیم. مصوباتی که به نظر بنده قوی‌ترین مصوبات سال‌های تشکیل شورا بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.