• امروز : پنج شنبه - ۵ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 25 January - 2024
4

دریافت روبیکا از گوگل‌پلی غیرممکن شد

  • کد خبر : 750888
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
دریافت روبیکا از گوگل‌پلی غیرممکن شد
در یک اتفاق تازه و عجیب، کاربران دیگر امکان نصب اپلیکیشن روبیکا را از گوگل‌پلی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، در راستای تحریم اپلیکیشن روبیکا توسط سرویس گوگل‌پلی گویا حاشیه‌های سرویس گوگل‌پلی تمامی ندارد و بار دیگر در صدد ایجاد مشکل برای کاربران و برنامه‌های ایرانی است.

در حالی که به نظر می‌رسد هیچ تغییری در خط مشی گوگل نسبت به گذشته رخ نداده اما صبح امروز ۶ آبان، کاربران اندرویدی که قصد نصب اپلیکیشن روبیکا را در سرویس‌های مختلفی مانند گوگل‌پلی یا بازار و دیگر سرویس‌ها را داشتند پیام هشداری از سوی Play Protect گوگل دریافت کردند. گوگل Play Protect سرویسی برای مؤلفه‌های امنیتی آنلاین و آفلاین Google است که مطمئن می‌شود برنامه‌های تلفن شما (بدون توجه به جایی که آنها را دانلود کرده‌اید) ایمن باشند.

این سرویس موارد مختلفی را از جمله پیامک‌ها (SMS)، تصاویر، صداهای ضبط شده، سابقه تماس، بررسی می‌کند. در خطا و ایرادی که گوگل پلی پروتکت به نرم افزار روبیکا وارد می‌کند، احتمال دسترسی به این موارد را توسط اپلیکیشن روبیکا می‌دهد.

خطای Play Protect از صبح جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ روی موبایل های اندرویدی دیده شده است. گوگل در اقدامی به کاربران توصیه کرده است که نرم افزار روبیکا که پتانسیل به خطر انداختن امنیت شما را دارد، پاک کنید. حتی در صورتی که کاربر این برنامه نباشید نیز در هنگام دانلود و نصب این برنامه از سرویس‌های دیگر با این اخطار روبرو خواهید شد.

در بخشی از پیام نمایش داده شده توسط خطای Play Protect آمده است: «این برنامه در تلاش است از اطلاعات شخصی شما همچون پیام‌های SMS، تصاویر، فایل‌های صوتی ضبط شده یا تاریخچه تماس‌های شما جاسوسی کند». گوگل پلی همچنین به کاربران خود هشدار داده است که اگر این برنامه و سازنده آن‌ را هم می‌شناسید بازهم از آن استفاده نکنید و حتی آن را از دیگر منابع نیز دریافت و نصب نکنید.

سال گذشته نیز جنجال‌های فراوانی در مورد ساخت حساب‌های کاربری جعلی در روبیکا به راه افتاد که گوگل پلی این برنامه را از سرویس خود حذف کرد. اما پس از مدت زمان کوتاهی  این برنامه بازهم از طریق این سرویس در دسترس کاربران قرار گرفت. اما حالا مجددا این برنامه بازهم از این سرویس حذف شد.

در همین راستا «محمداحسان خرامید»، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه توییتر خود نوشت: «با توجه به جدول میزان دسترسی‌ها در اپ‌های مختلف مشخص می‌شود، مشکل گوگل‌پلی دسترسی و استاندارد اپ‌ها نیست، مشکل اصلی بر سر رقابت و انحصارشکنی است. اول، هجمه‌های فنی و القای نمی‌توانند، بعد شبهه در اعتبار و پرده‌های بعدی..»

جدول مذکور نشان‌می‌دهد نه تنها شبکه اجتماعی روبیکا، بلکه تمامی شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار دیگر نیز به اطلاعات کاربران دسترسی داشته و در صورت لزوم برای برقراری ارتباطات مربوطه از آنها استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=750888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 3
  1. یعنی اینستا رو دیگه باز نمی کنند؟

  2. تمام پیامرسان‌ها کلی دسترسی از گوشی ما می گیرند، فقط روبیکا نیست

  3. روبیکا اتفاقا نرم‌افزار جالبیه 🙂

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.