• امروز : شنبه - ۷ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 27 January - 2024
4

دلیل قطعی‌های متعدد برق در شمال شرق خوزستان چه بود؟

  • کد خبر : 750717
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
دلیل قطعی‌های متعدد برق در شمال شرق خوزستان چه بود؟
گرمای هوا و افزایش مصرف برق به اندازه‌ای که موجب گرم‌شدن بیش از توان تجهیزات شبکه توزیع شده، موجب از مدار خارج شدن بخشی از تجهیزات شبکه توزیع برق در شمال شرق خوزستان در شب گذشته و قطعی چندساعته برق در برخی شهرهای استان خوزستان شد.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، پیام‌های مردمی در پیام‌رسان‌های اجتماعی از قطع متعدد برق در برخی شهرهای خوزستان در شرق و شمال شرق این استان حکایت داشت. طبق این گزارش‌های مردمی، مردم در شهرهایی چون ایذه و باغملک، در شب گذشته قطعی‌های چندساعته و پی‌درپی برق را تجربه کردند.

پیگیری‌ها از شرکت توانیر نشان می‌دهد که شبکه برق هم‌اکنون در کل کشور و استان خوزستان پایدار است و برق‌رسانی بدون مشکل در حال انجام است. بخش‌هایی از شمال شرق و شرق استان خوزستان نیز که در شب گذشته به مشکل قطعی برق برخوردند، هم‌اکنون برقی پایدار و بدون اختلال دریافت می‌کنند.

کیومرث زمانی، سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور در خصوص قطعی برق برخی شهرستان های شمال شرق خوزستان گفت: در این روزها شبکه برق خوزستان در حال ثبت رکوردهای تاریخی مصرف برق است به گونه ای که در روز پنجشنبه مصرف ۸۷۲۰ مگاوات برق ثبت شده است.

وی افزود: این میزان مصرف برق در حالی رخ داد که دمای هوا ۵۳ درجه و در برخی نقاط رطوبت ۹۰ درصدی بود؛ این شرایط موجب افزایش مصرف برق و پرباری برخی تجهیزات شبکه می شود.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور تصریح کرد: روز جمعه نیز مانند روز قبل از آن مصرف برق در بسیاری از نقاط به ویژه در شهرستان های ایذه، باغملک و رامهرمز بالا رفت به گونه ای که به دلیل افزایش مصرف برق و گرم شدن تجهیزات، پست اصلی باغملک برای مدت کوتاهی از دست رفت که بلافاصله همکاران موفق شدند بخش های زیادی از بارهای از دست رفته را با انتقال بار به شرایط عادی برگردانند و مردم برقدار شوند.

وی ادامه داد: مشکلی در ایستگاه فوق توزیع نداشتیم و همه ایستگاه های فوق توزیع در مدار بودند اما مشکل در ایستگاه اصلی انتقال برق باغملک رخ داد؛ البته در حال حاضر در شبکه مشکلی وجود ندارد.

طبق گفته زمانی، آخرین فیدرهای پست باغملک متصل شده و نیمه شب گذشته، شهرستان باغملک به عنوان آخرین شهری که خاموشی را تجربه کرده بود، به صورت کامل به مدار مصرف بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: در این روزها که دما و رطوبت بسیار بالاست، هر چند تحمل گرما بسیار سخت است اما از مردم می خواهیم برای اینکه خاموشی را تجربه نکنند، مصرف برق را کاهش دهند.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=750717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.