• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
13

ده‌ها کشته از سیل در افغانستان/سیل به جنوب سیستان‌وبلوچستان هم رسید

  • کد خبر : 750653
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
ده‌ها کشته از سیل در افغانستان/سیل به جنوب سیستان‌وبلوچستان هم رسید
ده‌ها کشته و زخمی از وقوع سیل در استان‌های مختلف افغانستان به‌جا مانده و بخش‌هایی از جنوب استان سیستان‌و بلوچستان هم درگیر سیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، طی دیروز و امروز استان‌های متعددی از کشور افغانستان درگیر وقوع سیل شدند. استان‌های قندهار، زابل، ارزگان، نورستان، پکتیا و پروان، استان‌های سیل‌زده‌ای هستند که ده‌ها کشته و زخمی ناشی از وقوع سیل داشته‌اند.

هنوز مقامات طالبان اظهار نظر رسمی در خصوص سیل اخیر افغانستان نداشته و امدادرسانی‌ها به صورت محلی در حال انجام است.

جاری شدن سیل فقط در دو استان ارزگان و قندهار افغانستان ۳۵ کشته برجا گذاشته است. منابع محلی در استان ارزگان امروز اعلام کردند براثر جاری‌شدن سیل در شهرستان گیزاب ارزگان ۱۵ نفر جان باختند و شش نفر نیز ناپدید شده‌اند.

علی مرجان ذاکر، فرماندار طالبان در شهرستان گیزاب، جان باختن دست‌کم هشت نفر را تأیید کرد و گفت: آمار نهایی تلفات تاکنون جمع‌آوری نشده است؛ این حادثه به اراضی کشاورزی و باغ‌های شهرستان گیزاب نیز خسارات زیادی وارد کرده است.

براثر جاری شدن سیل در شهرستان ” شاه، ولی کوت ” استان قندهار نیز ۲۰ نفر جان باختند و دو نفر دیگر زخمی شدند.

روز گذشته نیز منابع و مسئولان محلی از کشته شدن ۲۷ نفر براثر سیل در استان‌های زابل، نورستان، پکتیا و پروان خبر داده بودند.

۲۷۴ آسیب دیده سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان

آثار سیلاب به جنوب استان سیستان‌وبلوچستان هم رسیده به طوری که مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان از امدادرسانی به ۲۷۴ آسیب دیده سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های خاش، ایرانشهر، نیکشهر و مهرستان خبر داد.

علیرضا میربهاء الدین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در این خصوص اظهار داشت: در پی بارندگی های  اخیر، ۳۰ روستا در شهرستان ایرانشهر، خاش، مهرستان و نیکشهر دچار آسیب شد که ۲۳ تیم عملیاتی به همراه ۹۷ نجاتگر و ۲۲خودروی امدادی و عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: ۱۲۶ نفر از آسیب دیدگان سیلاب در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع ۲۹تخته چادرامدادی ، ۱۳۱تخته پتو ، ۴۸ تخته موکت ، ۸۹ سبد غذایی ۷۲ ساعته، ۱۹۱کیلوگرم نایلون، ۷۰ کیلوگرم برنج ،کنسروجات ، والر ، فانوس و ست ظروف را از جمله اقلام توزیع شده بین آسیب دیدگان سیل و آبگرفتگی جنوب استان عنوان کرد.

وی تاکید کرد:  تیم های جمعیت هلال احمر ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=750653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.