• امروز : یکشنبه - ۸ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 28 January - 2024
5

راندمان نیروگاه‌های حرارتی امسال به ۴۰ درصد می‌رسد

  • کد خبر : 730877
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
راندمان نیروگاه‌های حرارتی امسال به ۴۰ درصد می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان این خبر، افزود: امسال تلاش خواهد شد از طرق مختلف نسبت به تامین منابع مالی لازم اقدام شده تا این راندمان افزایش یابد. وی ادامه داد: راندمان نیروگاه‌های حرارتی در برخی کشورهای پیشرفته که ظرفیت تولید آن‌ها […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان این خبر، افزود: امسال تلاش خواهد شد از طرق مختلف نسبت به تامین منابع مالی لازم اقدام شده تا این راندمان افزایش یابد.

وی ادامه داد: راندمان نیروگاه‌های حرارتی در برخی کشورهای پیشرفته که ظرفیت تولید آن‌ها به کشور ما نزدیک است معادل ۳۷.۳ درصد است و این در حالی است که این رقم هم اکنون در نیروگاه‌های ایران ۳۹ درصد است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی تاکید کرد: طبیعتا هرچه میزان بازدهی نیروگاه‌ها افزایش یابد به همان نسبت از مصرف سوخت کاسته شده و این هم به نفع نیروگاه و هم به نفع محیط زیست خواهد بود.

طرزطلب، خارج کردن نیروگاه‌های فرسوده از مدار تولید، تبدیل نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی و احداث نیروگاه‌های جدید با بازدهی بالا را مهمترین اقدام‌ها برای رسیدن بازدهی نیروگاه‌ها به ۴۱.۵ درصد برشمرد و گفت: تحقق این امر نیاز به منابع مالی خاص و ویژه دارد که امید است با کمک دولت و مجلس این امر محقق شود.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی ادامه داد: روش‌های مختلفی برای تامین منابع مالی مثل فروش اموال و دارایی‌ها، استفاده از تسهیلات اوراق مالی اسلامی و منابع داخلی خود شرکت مدیریت تولید نیروی برق حرارتی در نظر گرفته شده است که تحقق این منابع روند افزایش بازدهی نیروگاه‌ها و به دنبال آن کاهش مصرف سوخت را تسریع خواهد کرد.

طرزطلب افزود: یکی از برنامه‌های اعلامی از سوی «علی اکبرمحرابیان» در زمان معرفی به عنوان وزیر نیروی دولت سیزدهم، رسیدن بازدهی نیروگاه‌ها به ۴۱.۵ درصد بود که با اقدام‌های در نظر گرفته شده به طور قطع به این عدد دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/ ایرنا

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730877

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.