• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

سال آبی جاری لقب “کم‌بارش” گرفت

  • کد خبر : 751359
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
سال آبی جاری لقب “کم‌بارش” گرفت
با وجود رشد ۴ درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته، میزان بارش‌های امسال نسبت به متوسط بارش‌های ۵۴ ساله کشور، کاهشی ۱۵درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، درحالی که کمتر از دو هفته به پایان سال آبی جاری باقی مانده، بررسی آمار بارش‌های امسال نشان می‌دهد که سال آبی کم‌بارشی را پشت سر گذاشته‌ایم و این افت بارش‌ها در کاهش منابع آبی در دسترس برای شروع سال آبی جدید اثرگذار خواهد بود.

بر اساس آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، بارش‌های تجمعی کشور از ابتدای سال آبی جاری تا روز هفدهم شهریورماه بالغ بر ۲۱۰٫۳ میلیمتر بوده، درحالی‌که میزان بارش‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۰۲٫۵ میلیمتر و متوسط بارش‌ها در مدت زمان مشابه در آمار درازمدت (۵۴ ساله) ۲۴۶٫۳ میلیمتر بوده است.

درواقع با وجود رشد ۴ درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته، میزان بارش‌های امسال نسبت به متوسط بارش‌های ۵۴ ساله کشور، کاهشی ۱۵درصدی را نشان می‌دهد.

متوسط بارش‌های سالانه ایران حدود ۲۵۰ میلیمتر است که با توجه به روزهای باقی‌مانده از سال آبی جاری و ثبت بارش‌های ۲۱۰ میلیمتری در ۳۵۱ روز ابتدایی سال، بارش‌های سال آبی جاری به آمار متوسط بارش‌های کشور در سال‌های نرمال نمی‌رسد.

بیشترین افت بارش‌های کشور در سال آبی جاری نسبت به آمار متوسط بارش‌های ۵۴ ساله، مربوط به استان خراسان رضوی با کاهش ۴۶ درصدی بارش‌ها و بیشترین رشد بارش‌ها نیز مربوط به استان ایلام با افزایش ۲۷درصدی بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=751359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.