• امروز : سه شنبه - ۱۰ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 30 January - 2024
0
خانه دسته‌بندی نشده

صادرات نفت اوپک ۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافت

  • کد خبر : 730501
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
صادرات نفت اوپک ۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،شرکت ردیابی نفتکش‌های پترو لاجستیکس اعلام کرد صادرات نفت اوپک یک میلیون بشکه در روز در ماه مه افزایش یافته است. این درحالیست که ائتلاف اوپک پلاس ۳۵۰ هزار بشکه در روز به تولید خود در این ماه افزوده است.  ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس وزارتی اوایل ماه آوریل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،شرکت ردیابی نفتکش‌های پترو لاجستیکس اعلام کرد صادرات نفت اوپک یک میلیون بشکه در روز در ماه مه افزایش یافته است. این درحالیست که ائتلاف اوپک پلاس ۳۵۰ هزار بشکه در روز به تولید خود در این ماه افزوده است.

 ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس وزارتی اوایل ماه آوریل تصمیم گرفت به تدریج یک میلیون بشکه در روز نفت بین ماه‌های مه و جولای به بازار اضافه کند. قرار بود کل تولید این ائتلاف در ماه‌های مه و ژوئن ۳۵۰ هزار بشکه در روز و در جولای برابر با ۴۰۰ هزار بشکه در روز باشد. عربستان هم قرار است کاهش تولید داوطلبان یک میلیون بشکه‌ای خود را طی چند ماه آینده متوقف کند. این کشور در ماه‌های مه و ژوئن ۲۵۰ هزار بشکه در روز بر تولید خود می‌افزاید. در کل، انتظار می رود ائتلاف اوپک پلاس ۲٫۱ میلیون بشکه در روز نفت تا ماه جولای به بازار اضافه کند.

 تصمیم اوایل آوریل اطمینان سران اوپک پلاس را از توانایی جذب این مقدار افزایش تولید به دنبال گسترش برنامه‌های واکسیناسیون کرونا و آغاز سفرها نشان می‌داد. اوپک پلاس و تمام تحلیلگران انتظار دارند تقاضای جهانی نفت در نیمه دوم ۲۰۲۱ رشد قابل توجهی داشته باشد و تا پایان سال جاری میلادی به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد.

شرکت خدمات مالی گلدمن ساچز در پایان آوریل اعلام کرد انتظار دارد تقاضای جهانی نفت طی ۶ ماه آینده ۵٫۲ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

 علیرغم نگرانی‌های ناامیدکننده اخیر در مورد بحران کرونا در هند، بانک‌های سرمایه‌گذاری و آژانس بین المللی انرژی در مورد افزایش تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی خوشبین هستند.

 آژانس بین المللی انرژی در هفته گذشته اعلام کرد ذخایر مازاد نفت که در سال گذشته میلادی انباشته شده بودند تقریباً خالی شده‌اند و افزایش فاصله بین عرضه و تقاضا راه را برای افزایش تولید اوپک پلاس باز کرده است.

 انتهای پیام/اویل پرایس

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730501

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.