• امروز : دوشنبه - ۹ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 29 January - 2024
0
خانه دسته‌بندی نشده

قرارداد سرمایه گذاری احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای استان اصفهان امضا شد

  • کد خبر : 730317
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
قرارداد سرمایه گذاری احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای استان اصفهان امضا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و  نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، قرارداد سرمایه گذاری احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای استان اصفهان، میان شرکت ذوب آهن و شرکت آبفای استان اصفهان منعقد شد. هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان در این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ،با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و  نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، قرارداد سرمایه گذاری احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای استان اصفهان، میان شرکت ذوب آهن و شرکت آبفای استان اصفهان منعقد شد.

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه برای اولین بار در کشور اجرای تاسیسات فاضلاب در روستاها با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیاتی می شود، گفت: این پروژه با سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان به روش بیع متقابل به مبلغ ۲۸۹ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: به دنبال انعقاد این تفاهم نامه  255 کیلومتر شبکه فاضلاب در ۲۵ روستا و توسعه تصفیه خانه فولادشهر اجرایی می شود.

مدیر عامل شرکت آبفای استان اصفهان تصریح کرد: در چند سال اخیر بالغ بر۲ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه و احداث تاسیسات فاضلاب در سطح استان اصفهان انجام گرفت.

وی با اشاره به روش های مختلف سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش فاضلاب در استان  افزود: هزارو ۱۹۰ میلیارد تومان به روش بیع متقابل ،هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب فایناس خارجی و۴۶ میلیارد تومان فایناس داخلی  برای ایجاد زیرساختهای تاسیسات فاضلاب در استان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شد.

وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش این طرح تصریح کرد: با اجرای تاسیسات فاضلاب در ۲۵ روستای فلاورجان  جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند می شوند که این امر تاثیر بسزایی در ارتقای بهداشت عمومی و کاهش آلاینده های زیست محیطی دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان با بیان اینکه به دلیل مجاورت فلاورجان با رودخانه زاینده رود، احداث تاسیات فاضلاب در روستاهای آن ضروری است، خاطرنشان ساخت: برای جلوگیری از آلودگی آبهای سطحی و زیرزمینی تاسیسات فاضلاب در روستاهای فلاورجان در دستور کار قرارگرفت که این مهم با سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا شد.

امینی با بیان اینکه استان اصفهان همواره در زمینه راه اندازی تاسیسات فاضلاب در کشور پیشتاز بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲ تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری قرار دارد، ۸ هزار و ۱۳۲ کیلومتر طول شبکه فاضلاب ، ۴۸۵ کیلومتر طول خطوط انتقال فاضلاب و نیز تعداد انشعابات نصب شده فاضلاب ۶۹۵ هزار و ۲۶۸ فقره در استان اصفهان می باشد که این امر بیانگر پیشرو بودن اصفهان در اجرای در تاسیسات فاضلاب درکشور است.

همچنین در این مراسم، سید حمید رضا کشفی، معاونت راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: محدودیت منابع آبی از یک طرف و محدودیت های منابع مالی از سوی دیگر ما را برآن داشت که به دنبال منابع مالی جدیدی باشیم که بتوانیم پروژه های نیمه تمام به خصوص در بخش فاضلاب را تکمیل کنیم.

وی افزود: از ابتدای دهه ۹۰ بحث قراردادهای بیع متقابل را شروع کردیم و تاکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب پروژه های بیع متقابل از سوی بخش غیردولتی جذب سرمایه کرده ایم که این رقم چندین برابر بودجه ای است که دولت برای تکمیل طرح های فاضلاب اختصاص داده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730317

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.