• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

قطعی آب در بخش‌های زیادی از شهر کرمان

  • کد خبر : 751290
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
قطعی آب در بخش‌های زیادی از شهر کرمان
در پی قطعی آب در بخش‌های زیادی از شهر کرمان مدیر امور آب و فاضلاب ‌کرمان ضمن عذرخواهی از مردم گفت: زمانی که با موج گرما مواجه و با پیک مصرف آب روبه‌رو می‌شویم، این مشکل در نقاط زیادی از شهر به چشم می‌خورد.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، حمیدرضا فروغی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان با عذرخواهی از شهروندان کرمان به‌دلیل قطعی آب در شهر کرمان، اظهار داشت: متأسفانه بخش‌های زیادی از شهر کرمان به‌ویژه مناطق حاشیه‌ای شهر از جمله شهرک سیدی، شهرک شهید همت، شهرک قمر بنی‌هاشم، شهرک چهارده معصوم(ع) و مناطقی از شهر کرمان دچار قطعی آب شدند.

وی با بیان اینکه “در حالت عادی آب کافی برای تمام شهروندان کرمان داریم اما زمانی که با موج گرما مواجه و با پیک مصرف آب روبه‌رو می‌شویم این مشکل در نقاط زیادی از شهر به چشم می‌خورد”، گفت: امسال گرمای هوا به‌ویژه در ساعات شب در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بود به‌طوری که باعث شده است کولرهای آبی در اکثر خانه‌ها تا صبح روشن باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان با اعلام اینکه کولرهای آبی در ۲۴ ساعت چیزی در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر مصرف آب دارند، افزود: امسال مصرف به‌شدت بالا رفته است و اگر زمان استفاده از کولرهای آبی را به حداقل برسانیم کمک می‌کنیم که همه از این نعمت خدادادی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه “براساس برآوردی که انجام دادیم ۳ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه نیاز آبی کرمان است”، ادامه داد: آبی که الآن تامین می‌کنیم چیزی در حدود ۲ هزار تا ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه است و به این دلیل با مشکل کمبود آب در کرمان مواجه هستیم.

فروغی با تصریح به اینکه “برآوردهای ما نشان می‌دهد که اگر شهروندان ما ۱۰ درصد در آب مصرفی خود صرفه‌جویی کنند مشکل قطعی آب در شهر کرمان کاملاً حل و حداقل‌های نیاز آبی کرمان تأمین می‌شود”، گفت: در این روزها به عده‌ای از همشهریان در برخی از نقاط شهر اصلاً آب نمی‌رسد و در وضعیت خیلی بدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه “تمام ظرفیت تولید آب ما در مدار است و از سال قبل تعدادی از چاه‌ها را وارد مدار کردیم”، افزود: برای اینکه از این گردنه عبور کنیم نیاز به همراهی همه مردم داریم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان با تأکید به اینکه “ما بارها شرایط بحرانی کرمان را توضیح دادیم و این قضیه را پیش‌بینی می‌کردیم”، اضافه کرد: ظرف چند روز آینده سه حلقه چاه دیگر وارد مدار می‌شود تا ظرفیت تولید افزایش پیدا کند و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده‌شده وضعیت کمی بهتر شود.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=751290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.