• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

قطع آب و افت فشار در چهارمحال‌وبختیاری ۶ روزه شد/ سخنگوی صنعت آب: حدود ۵ درصد شهرکرد با قطعی و افت فشار مواجه است

  • کد خبر : 750729
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
قطع آب و افت فشار در چهارمحال‌وبختیاری ۶ روزه شد/ سخنگوی صنعت آب: حدود ۵ درصد شهرکرد با قطعی و افت فشار مواجه است
سخنگوی صنعت آب گفت: متاسفانه بدلیل طولانی شدن زمان گل‌آلودی چشمه کوهرنگ و عدم رفع موضوع تاکنون، فشار بخش اندکی از شبکه توزیع در نواحی مرتفع شهرکرد به حالت عادی برنگشته است و حدود ۵ درصد شهر با قطعی و افت فشار مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، فیروز قاسم زاده، سخنگوی صنعت آب اظهار داشت: همزمان با بارش‌های اخیر در کشور، بارش‌های شدیدی در منطقه کوهرنگ به وقوع پیوست که باعث بروز سیلاب در رودخانه‌ها شد و در اثر سیلابها، چشمه کوهرنگ بعنوان یکی از منابع تأمین آب شرب شهرکرد گل‌آلود شد و غلظت رسوبات در آب چشمه افزایش یافت؛ همین امر موجب بروز اختلال در عملکرد تصفیه‌خانه آب شرب شهرکرد شده و افت فشار در بخشی از شبکه توزیع آب را به وجود آورد.

وی افزود: از ساعات اولیه بروز این اختلال، تیم‌های عملیاتی وارد عمل شدند و ضمن تأمین آب موقت از طریق روش‌های جایگزین نظیر آب تانکری و آب بسته‌بندی، عملیات اجرایی اصلاح تصفیه‌خانه برای رفع دائمی مشکل، آغاز شد.

سخنگوی صنعت آب تصریح کرد: متاسفانه بدلیل طولانی شدن زمان گل‌آلودی چشمه کوهرنگ و عدم رفع موضوع تاکنون، فشار بخش اندکی از شبکه توزیع در نواحی مرتفع شهرکرد به حالت عادی برنگشته است و حدود ۵ درصد شهر با قطعی و افت فشار مواجه هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت تأمین آب مورد نیاز شهروندان عزیز شهرکرد، حسب دستور وزیر محترم نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در روزهای گذشته با حضور در استان چهارمحال و بختیاری، شخصاً مدیریت موضوع را بر عهده داشتند و امروز نیز وزیر محترم نیرو برای رصد دقیق موضوع و سرعت بخشیدن به عملیات بازگشت کیفیت آب به شرایط عادی، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کردند تا در حداقل زمان ممکن،‌ پایداری شبکه آب شرب شهرکرد درسطح کل شهر حاصل شود.

به گزارس نیرو نیوز ، بارش‌های سیل‌آسای روز ۱۷ مرداد سال جاری موجب گل‌آلود شدن بخشی از منابع تامین آب استان چهارمحال و بختیاری شد که این مسئله روند آبرسانی این استان را با مشکلاتی مواجه کرد و در ۶ روز گذشته، این مشکل به صورت قطعی و افت فشار در شهرها و روستاهای متعدد استان چهارمحال و بختیاری خود را نشان داده و مردم را در تأمین نیاز روزانه خود به آب شرب سالم با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

وزیر نیرو امروز صبح در سفری فوری، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا ضمن آنکه به صورت میدانی و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیرد، دستورات لازم را از مرکز استان برای رفع هرچه سریعتر مشکلات آبی مردم صادر کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=750729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.