• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

پرکردن چاه جذبی فاضلاب غیرمجاز اعلام شد

  • کد خبر : 751404
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
پرکردن چاه جذبی فاضلاب غیرمجاز اعلام شد
شرکت آب و فاضلاب استان تهران پرکردن چاه های جذبی فاضلاب را غیرمجاز اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، شرکت آب و فاضلاب استان تهران امروز در خصوص انشعاب گذاری فاضلاب در مناطق مختلف تهران، اطلاعیه ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است: “شبکه جمع‌آوری فاضلاب خانگی برای سرویس بهداشتی، دستشویی، حمام و آشپزخانه طراحی شده است و شهروندان در حین اجرای نصب انشعاب فاضلاب منزل از پرکردن چاه‌های جذبی جدا خودداری کرده و ضروری است تا آب باران پشت بام و حیاط را به چاه‌های جذبی منتقل  شود.

بعضا دیده شده که بعد از نصب انشعاب فاضلاب، برخی افراد سودجو شهروندان را به پرکردن چاه جذبی تشویق می‌کنند و در ازای آن مبالغ هنگفتی دریافت می‌کنند، این اطلاعیه تاکید می‌کند که پرکردن چاه جذبی و اتصال آب باران از پشت بام و حیاط منزل به این شبکه غیرمجاز است.

پیمانکاران فعال در نصب انشعاب فاضلاب در خارج از منزل به هیچ عنوان مجاز به دریافت هزینه برای انجام عملیات لوله‌گذاری تا محل نصب سیفون نیستند و این هزینه در قالب خرید انشعاب پرداخت می‌شود.

لوله‌کشی فاضلاب داخل منازل تا محل سیفون بر عهده مالکان است و آنان می‌توانند با انتخاب پیمانکار مجرب و آشنا به امور فنی، لوله‌کشی داخلی منزل خود را انجام دهند و هیچ اجباری برای واگذاری انجام شبکه داخل منازل به پیمانکار و کارگران نصب انشعاب وجود ندارد و محل حفاری و نصب سیفون فاضلاب در مقابل مِلک باید با نظر مالک انجام شود.

همچنین پیمانکاران شرکت فاضلاب تهران موظف به انجام عملیات حفاری و نصب سیفون در فاصله تقریبی ۵۰ سانتی‌متری قبل از دیوار و متناسب با موقعیت ملک هستند.

اتصال طبقات زیر همکف با عمق بیشتر از ۱۸۰سانتی‌متر نسبت به تراز معبر، به دلیل شیب منفی  ممنوع است زیرا باعث پس‌زدگی فاضلاب به داخل منازل می ‌شود. این اطلاعیه در پایان از شهروندان درخواست می‌کند تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره ١٢٢ تماس بگیرند.”

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=751404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.