• امروز : جمعه - ۶ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 26 January - 2024
1

پیک‌سایی در شبکه برق آغاز شد

  • کد خبر : 751233
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
پیک‌سایی در شبکه برق آغاز شد
با رشد تقاضای مصرف برق، پیک‌سایی (جابه‌جایی بار) به منظور مدیریت بخش تقاضا آغاز شده و در روز گذشته که تقاضای مصرف برق به ۵۸ هزار و ۷۹۳ مگاوات رسید، با جابه‌جایی بار به‌میزان ۱۳۵۶ مگاوات، پیک مصرف برق ۵۷ هزار و ۴۳۷ مگاوات ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، درحالی که هنوز به نیمه خردادماه نرسیده‌ایم، نمودار رشد مصرف برق شیب تند صعودی به‌خود گرفت و در ابتدای هفته جاری، تقاضای مصرف برق رشدی ۱۲٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در این خصوص گفت: با توجه به افزایش دما در اکثر نقاط کشور هفته گرمی پیش رو خواهیم داشت، بنابراین نیاز مصرف برق کشور نیز بر اساس پیش‌بینی مرکز ملی راهبری شبکه برق به بیش از ۶۰ هزار مگاوات خواهد رسید.

وی افزود: در روز گذشته میزان تقاضای برق کشور به ۵۸ هزار و ۷۹۳ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۲٫۵ درصدی برخوردار بوده و ۶۵۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور افزوده است.

سخنگوی صنعت برق افزود: این میزان افزایش مصرف معادل مصرف برق سه استان مازندران، گلستان و کرمان است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از مشترکان پرمصرف نیز برای مشارکت در طرح پاداش صرفه‌جویی مشترکان خانگی دعوت کرد و گفت: با کاهش مصرف خود از فرصت برخورداری از پاداش‌های صرفه‌جویی و کاهش مبلغ صورتحساب بهره‌مند شوند.

بر اساس این گزارش، با رشد تقاضای مصرف برق، پیک‌سایی (جابه‌جایی بار) به منظور مدیریت بخش تقاضا آغاز شده و در روز گذشته که تقاضای مصرف برق به ۵۸ هزار و ۷۹۳ مگاوات رسید، با جابه‌جایی بار به‌میزان ۱۳۵۶ مگاوات، پیک مصرف برق ۵۷ هزار و ۴۳۷ مگاوات ثبت شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=751233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.