• امروز : یکشنبه - ۸ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 28 January - 2024
7

کاهش ۲۰ درصدی ذخایر آبی سدها نسبت به سال گذشته

  • کد خبر : 730915
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
کاهش ۲۰ درصدی ذخایر آبی سدها نسبت به سال گذشته
در حالی که شاهد کاهش ۱۶ درصدی ورودی آب به سدهای کشور در سال آبی جاری هستیم، با ثبت ۲۲ میلیارد و ۹۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب در سدهای کشور، حدود ۴۴ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و حدود ۵۶ درصد این ظرفیت خالی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیرو نیوز ، آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد، با سپری شدن۱۵۷ روز از سال آبی تا ۷ اسفندماه (سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) مجموع حجم ذخایر آب در مخازن سدهای کشور به حدود ۲۲ میلیارد و ۹۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته بیانگر ۲۰ درصد کاهش است.

با ثبت ۲۲ میلیارد و ۹۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب در سدهای کشور، حدود ۴۴ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و حدود ۵۶ درصد این ظرفیت خالی است.

فیروز قاسم زاده، مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور در این خصوص اظهار داشت: بررسی وضعیت ورودی سدهای کشور نشان می دهد که ورودی به مخازن در سال آبی جاری ۱۲ میلیارد و ۱۴۰ مترمکعب رسیده است که کاهشی معادل ۱۶درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته دارد .

قاسم‌زاده تصریح کرد: بخشی از بارشها که به صورت برف در ارتفاعات بوده است ، بعد از ذوب برف در ماههای آتی باعث رشد ورودی ها خواهد شد.

وی افزود: میزان پرشدگی سد زاینده رود در استان اصفهان، سدهای استان تهران ، سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه و سدهای استان خوزستان در شرایط فعلی به ترتیب حدود ۱۰ درصد، ۱۶ درصد، ۳۹درصد و ۴۹ درصد بوده و با توجه به بارشهای مناسب جنوب کشور در سال جاری، سدهای استان هرمزگان تقریبا در شرایط پرشدگی کامل قرار دارند.

مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور خاطرنشان کرد: رعایت الگوی بهینه مصرف در بخشهای مختلف مصرف، تا زمان تغذیه مناسب مخازن سدها امری ضروری است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=730915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. این همه بارون اومد پس کجا رفت؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.