• امروز : پنج شنبه - ۵ بهمن - ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 25 January - 2024
2

گرانی ۲۰ تا ۵۰ درصدی قیمت برق در ترکیه

  • کد خبر : 750798
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
گرانی ۲۰ تا ۵۰ درصدی قیمت برق در ترکیه
ترکیه قیمت برق خانگی را ۲۰ درصد، برق مراکز عمومی و بخش خدمات را ۳۰ درصد و برق صنعتی را ۵۰ درصد افزایش داده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری نیرو نیوز ، ترکیه قیمت گاز طبیعی و برق برای تمام مصرف‌کنندگان را افزایش می‌دهد. قیمت برق و گاز برای مصرف‌کنندگان صنعتی در ترکیه ۵۰ درصد به‌خاطر جنگ اوکراین و افزایش جهانی قیمت انرژی بالا می‌رود.

نهاد تنظیم مقررات بازار انرژی ترکیه EPDK قیمت برق خانگی را ۲۰ درصد، برق مراکز عمومی و بخش خدمات را ۳۰ درصد و برق صنعتی را ۵۰ درصد افزایش داده‌است.

همچنین شرکت انرژی بوتاس قیمت گاز طبیعی برای مصارف خانگی را ۲۰٫۴ درصد، قیمت گاز برای مصرف‌کنندگان صنعتی کوچک و متوسط را ۴۷٫۶ درصد و مصرف‌کنندگان صنعتی بزرگ را ۵۰٫۸ درصد بالا برده‌است.

بالا رفتن قیمت انرژی تورم در ترکیه را که در ماه گذشته میلادی به ۸۰ درصد رسیده بود، بالاتر می‌برد. ترکیه برای تامین بیشتر تقاضاهای انرژی خود وابسته به واردات است. بنابراین قیمت جهانی انرژی بر قیمت انرژی در این کشور هم تاثیر می‌گذارد.

قیمت انرژی در ترکیه در ماه‌های ژوئن و آوریل هم افزایش‌یافته بود. قیمت گاز در ماه ژوئن ۳۰ درصد برای خانواده‌ها، ۱۶٫۳ درصد برای تولیدکنندگان برق و ۱۰٫۲ درصد برای مصرف‌کنندگان صنعتی بالا رفته بود.

اما ترکیه همچنان برای ۸۰ درصد از هزینه برق خانگی یارانه پرداخت می‌کند.

قیمت گاز و برق برای خانواده‌های ترک ۱۷۴ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش‌یافته است. هزینه انرژی برای مصرف‌کنندگان صنعتی کوچک تا متوسط ۲۷۷ درصد و برای صنایع بزرگ ۳۷۹ درصد افزایش داشته‌است.

این افزایش قیمت فقط متعلق به ترکیه که شدیداً وابسته به واردات انرژی است نمی‌شود. قیمت انرژی در اتحادیه اروپا و انگلیس هم در بحبوحه بالا رفتن قیمت گاز، محدود شدن عرضه گاز روسیه، کاهش تولید برق هسته‌ای به‌خاطر گرمای شدید و محدود شدن تولید برق بادی به‌خاطر شرایط جوی افزایش چشمگیری داشته‌است.

انتهای پیام/ اویل پرایس

لینک کوتاه : https://nironews.ir/?p=750798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.